Menu
Öykücüler Sözlüğü • HASAN EFE

HASAN EFE

1957’de Alaşehir’de doğdu. Türk Dili ve Edebiyatı öğrenimi gördü. Karikatürle de uğraşan Efe, 1993’te Almanya’ya gitti, 5 yıl Münih’te kaldı, çeşitli okullarda sanat ve edebiyat dersleri verdi. Edebiyat hayatına 1980’deki yazı çalışmalarıyla başladı. Öykü ve karikürleri Yazko Edebiyat, Sanat Rehberi, Yeni Biçem, Gezgin, Eylül, Fayton, İzmir İzmir, Damar, Düşlem, Pencere, Kıyı, Bahçe, E, Dize, Edebiyat Gündemi, Varlık, Milliyet Sanat, Sanat-Edebiyat ’81, 4 Mevsim dergilerinde yer aldı.

Öykü Kitapları:

Camlı Göl

(Bumerang, İstanbul 2000, 27 öykü: Su ve Yaşam; Yol ve Uygarlık; İzmir Körfezi ve Yolculuk; Prag ve Kentleşme; Münih’te Soğuk Bir Kış Öğlesi İzmir’i Yaşamak; kentler, Trenler ve Vapurlar; Ihlamur Ağaçları ve Kent; Çuhaçiçeklerim Siz Onları Koparmayın; Faytonla Yaşatılan Kültür; Yolunuz Bir Gün Münih’e Düşerse; Başkanlar Nerde Yürümeli?; İki Faytonlu Prag ve İzmir Faytonları; Bir Şiir ve Bir Şehir; Kent Çizgileri; İzmir Körfezi’nden Bursa’ya; Şahlandı Atım Alp Dağlarında; Kareler, Anıtlar ve Taş Melodiler; Bir Nakış, Bir Camlı Göl ve Rüya Sarayı; Bayern ve Çocukluğum; son Karar Prag; Dün, Bugün ve Yarın; Ucuz Serseriler; Birey Olmak; Ana; Şiir ve Kaygı; Kül ve Ateş; Fakültelim)