Menu
Öykücüler Sözlüğü • SEFA KAPLAN

SEFA KAPLAN

1956’da Çorum’da doğdu. Gazi Eğitim Enstitüsü Türkçe bölümü’nü bitirdi. 1984’te öğretmenliği bırakarak gazeteciliğe başladı. Bir süre İngiltere’de yaşadı. Edebiyat hayatına 1978’de Türk Edebiyatı dergisinde yayınlanan şiirleriyle başladı. Öykü kitabı dışında Sürgün Sevdaları (1984), İnsan Bir Yalnızlıktır (1990), Seferberlik Şiirleri (1994), Londra Şiirleri (2000), Mecusi Günleri (2004), Şiirler (2007) adlı şiir, Tarih Tereddütten İbarettir (1990), Terörün Soldurduğu (1990), Kemal Derviş: Bir Kurtarıcı Öyküsü (2001), İyi Okuma Sürdürülebilir Bir Eleştiri Teorisi Üzserine Pratik Metinler (2002), Recep Tayyip Erdoğan / Geleceği Etkileyecek Lider (2007) adlı inceleme, eleştiri, Yahya Kemal Beyatlı, Seçemer (1995) adlı derleme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Öyküler Seni Söyler

(Oğlak, İstanbul 2003, 23 öykü: Hiç; Kanın Kaynağı; Emekli Bir Film Eleştirmenin Görsel Efektler Karşısındaki Çaresizliği Üzerine, Bir Diğer Film Eleştirmeniyle Dertleşmesi Babındadır; Kadınlar Cumhuriyeti; Her Şey Söylenmeli mi?; Karşı Kıyılar; Aktarmalı Sevdaların Saz Benizli Çocuğu; Ağlayan Nedimeler; Kırık Sesin Esrarı; Siyah Öfke; Bir Mektup; Telefon; Süs Biberleri; Solsan da Sararsan Yine Gül Pembe Dehensin / Rabbin Bana bir Nimeti Varsa O da Sensin; Öyküler Seni Söyler; Merhamet; Balık Baştan Bulanır; Bilinmesi Bile Gerekmiyor; Agora; Aynanın Aksi; Doğum Günü; Tuhaf Bir Biçimde Yarım Kalan Kısa Bir Babıali Tefrikası; Anarşistin Gülü)