1919’da İstanbul’da doğdu. Tam adı Feyyaz Fergar. Saint Joseph Fransız Lisesi’ni bitirdi. Fransa’da Paris Ecole Libre de Siences’da, İngiltere’de New-Castle University’de siyasal bilgiler ve ekonomi öğrenimi gördü. Londra’da B.B.C. Türkçe Yayınlar Servisi’nde çalışarak emekli oldu. Edebiyat hayatına 1938’de yayınlanan “Les Gammes Insolites” adlı şiir kitabıyla başladı. Şiir, öykü, yazı ve çevirileri Yeditepe, Yenilik, Türk Dili, Sanat Olayı, Gösteri, Core (Londra) dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Kaşık Havası (1976), Benim Örümceğim Başka (1982) adlı şiir, Çocuktaki Bahçe (1982) adlı roman, Mutluk Azınlık (1968) adlı oyun, Modern Turkish Poetry (1992) adlı derleme kitapları bulunan Feyyaz Kayacan 1993’te Londra’da öldü. Sığınak Hikâyeleri ile 1963 TDK Hikâye Ödülü’nü kazandı.
Şişedeki Adam
(Yenilik, İstanbul 1957; YKY, İstanbul 1996, 5 öykü: Hiçoğlu’nun Serüvenleri; İstanbul Zeybeği; Suavi’yi Gördünüz mü?; Sarhoş ve Çanta; Şişedeki Adam)
Sığınak Hikâyeleri
(Yeditepe, İstanbul 1962; Ara, İstanbul 1988, 6 öykü: Sığınak; Şair Alvin; Postacı Kızı Vera; Tütüncü Garebeth; Pastacı Kızı Vera Arttırmaya Nasıl Konuldu?; Sığınağın Son Ağzından)
Cehennemde Bir Yusuf
(Ağaoğlu, İstanbul 1964; YKY, İstanbul 1996, 13 öykü: 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9; 10;11;12;13)
Gibiciler
(Yeditepe, İstanbul 1967, 3 öykü: Canımıza Tak Etmişliğin Önsözü; İyilik Uzmanları; Gibiciler)
Hiçoğlunun Serüvenleri
(Yeditepe, İstanbul 1969, 8 öykü: Hiçoğlu’nun Serüvenleri; İstanbul Zeybeği; Suavi’yi Görüdünüz mü?; Sarhoş ve Çanta; Şişedeki Adam; Bir Daha Yapmam; Çocuktaki Bahçe I; Çocuktaki Bahçe II)
Bir Deli Değilin Defterleri
(Eleştiri, İstanbul 1987; YKY, İstanbul 1996, 5 öykü: Ölüm ve Serçe; Sen Olsaydın Ne Yapardın; Bir Deli Değilin Defterleri; Bana Bakın Benim Adım Gizlem ve Ben Mutlu Olmak İstiyorum; Lütfiye Abla’nın Unutkanlıkları)
Bütün Öyküleri
(Yapı Kredi, İstanbul 1996, 35 öykü: Şişedeki Adam: Hiçoğlu’nun Serüvenleri; İstanbul Zeybeği; Suavi’yi Gördünüz mü?; Sarhoş ve Çanta; Şişedeki Adam; Sığınak Hikâyeleri: Sığınak; Şair Alvin; Postacı Kızı Vera; Tütüncü Garebeth; Pastacı Kızı Vera Arttırmaya Nasıl Konuldu?; Sığınağın Son Ağzından; Cehennem’de Bir Yusuf: 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9; 10; 11; 12; 13; Gibiciler: Canımıza Tak Etmişliğin Önsözü; İyilik Uzmanları; Gibiciler; Hiçoğlu’nun Serüvenleri: [+üç öykü:]Bir Daha Yapmam; Çocuktaki Bahçe I; Çocuktaki Bahçe II; Bir Deli Değilin Defterleri: Ölüm ve Serçe; Sen Olsaydın Ne Yapardın; Bir Deli Değilin Defterleri; Bana Bakın Benim Adım Gizlem ve Ben Mutlu Olmak İstiyorum; Lütfiye Abla’nın Unutkanlıkları)
En son aranan öykücüler