Menu
Öykücüler Sözlüğü • CEM AKAŞ

CEM AKAŞ

1968’de Mannheim’de doğdu. 1974’te Türkiye’ye geldi. Robert College’i (1986), BÜ Kimya Mühendisliğin’i (1991) bitirdi. BÜ’nde ve Columbia üniversitelerinde siyaset biliminde yüksek lisans yaptı. Yapı Kredi Yayınları’nda düzeltmen, çevirmen ve genel yayın yönetmeni olarak çalıştı (1991). Aynı yayınevinde yayın danışmanı oldu (1999). Cotigo, Kitap-lık ve Sanat Dünyamız dergilerini yönetti (1996-1999). TRT’deki “Okudukça” programında metin yazarlığı ve sunuculuk yaptı (1993-94). Edebiyat hayatına 1987’de Gergedan dergisinde yayınlanan Gerçeğin Öte Yanında adlı öyküsüyle başladı. Öykü, yazı ve çevirileri Gergedan, Argos, Kitap-lık ve Sanat Dünyamız dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında, 7 (1992), Suç ve Ceza (1992), Balığın Esir Düştüğü Yer (2000), Olgunluk Çağı Üçlemesi 1-Balığın Esir Düştüğü Yer, 2-Sönmemiş Kireç, 3-Oyun İmparatoru (2001) adlı roman, Belkienisbatur (1993), İse ki Değil (2001) adlı şiirsel metin, Gorbaçov’un Rusya’sı (S. Okyay’la birlikte, 1995), Kavramlar ve Bağlamlar Arasında (2002) adlı derleme ve çok sayıda çeviri kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Noktanın Kesişimleri Antolojisi

(Hil, İstanbul 1990; 22 öykü:Gerçeğin Öte Yanında; Tanrıların da Burnu Kaşınır; Son Timsahın Kuşsal Zembereği; Önemli Bir Edim; kumaber; Sokakların Kedileri Üzerine Notlar; Olasılığın Yaşamında Bir Gün; dostumuz Bağışlanamaz Bir Suç İşledi; Kuşbakışı; Zamanİmzaları; Yaratıcılık Derleri; Skyhed )

; İzdüşüm; Piramit; Hitchcook’un Çekmediği Filmin Son Karelerininin Kısa arihçesi, Yitirilişi ve Beklenmedik Bir AAnda Siyah-Beyazın Yeniden Bulunuşu; Hammurabi Gerçekten Yaşadı mı Patron?; Apocalypso

(Kırmızı Düğmenin Gölgesinde)

; Notlar; Ek A; Ek B

Gizli Hava Müzesi

(Altıkırkbeş, İstanbul 1995; 6 öykü: Bir Julio Cortazar; Var der Graaf Generator Dinliyorduk; Bir Italo Calvino:Sana Gül Bahçesi Vaad Etmedim Hiç; Bir Donald Barthelme:Yazılamayaca öykü; Bir Isaac Asimov:Akşam Ajansı; Bir Anthony Burgess:Gerri Dönüşü Olmayan Öykü; Bir Jorge Luis Borges:“Kurgular”)

Aşkın Zembereği & Uyandığında Kadın Hâlâ Yanındaydı

(Sel, İstanbul 2000; 50 öykü: a:7; b: 8; c:9; ç:10; d:11; e:12; f:13; g:14; h:15; ı:16; i:17; j:18; k:19; l:20; m:21; n:22; o:23; ö:24; p:25; r:26; s:27; ş:28; t:29; u:30; ü: 31; v: 32; y:33; z: 34)

R Öyküler 1985-2001

(Okuyanus, İstanbul 2002; 39 öykü: Arkadan; Aşkın Zembereği; Uyandığında Kadın Hâlâ Yanındaydı-Elli Öykü: Boğulmak; Almak; Söylemek; Sevişmek; Yetmek; Dönmek; Gitmek; Hırsız İle Yakamoz; Son Günah – Bir Oyun; Candid; R; Gizli Hava Müzesi: Bir Julio Cortazar: Van Der Graaf Generatör Dinliyorduk; Bir Italo Calvino: Sana Gül Bahçesi Vaad Etmedim Hiç; Bir Donald Barthelme: Yazılmayacak Bir Öykü; Bir Isaac Asimov: Akşam Ajansı; Bir Anthony Burgess: Geri Dönüşü Olmayan Öykü; Bir Luis Borges: “Kurgular”; Noktanın Kesişimleri Antolojisi: Gerçeğin Öte Yanında; Tanrıların Da Burnu Kaşınır; Son Timsahın Kuşsal Zembereği; Önemli Bir Edim; Mukaber; Sokakların Kedileri Üzerine Notlar; Olasılığın Yaşamında Bir Gün; Dostumuz Bağışlanmaz Bir Suç İşledi; Kuşbakışı; Zaman İmzaları; Yaratıcılık Dersleri; Skyhed –7375. Gece Gördüğüm Düş-; Parantez; İzdüşüm; Piramit; Hitchcock’un Çekmediği Filmin Son Karelerinin Kısa Tarihçesi, Yitirilişi ve Beklenmedik Bir Anda Siyan-beyaz’ın Yeniden Bulunuşu; Hammurabi Gerçekten Yaşadı mı Patron?; Apocalypso –Kırmızı Düğmenin Gölgesinde-; The Window;)