Menu
Öykücüler Sözlüğü • ÖZEN YULA

ÖZEN YULA

1965’te Eskişehir’de doğdu. Tam adı Mutlu Özen Yula. Anadolu Lisesi’ni, West Albany High School’u (ABD), HÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü’nü bitirdi. DTCF Tiyatro Bölümü’nde yüksek lisans yaptı. Kitap-lık dergisinde editörlük (1996-98), Manajans’ta reklam metni yazarlığı yaptı. Halen Tiyatro yönetmenliği yapıyor. Öykü kitapları dışında Kayıpkent Üçlemesi (1994) adlı anlatı, Jartiyer, Kırbaç ve Baby-Doll’ün Ötesindekiler / Hayattan Apartma 21 Kadın Portresi (2001) adlı deneme, Hayat Bir Kere (2000) adlı romanı, Toplu Oyunları 1 (Ay Tedirginliği / Dünyanın Ortasında Bir Yer, 1996), Toplu Oyunları 2 ( İstanbul Beyaz, Rakı Rengârenk / Kırmızı Yorgunları / Gözü Kara Alaturka, 1998)), Toplu Oyunları 3 (Gayri Resmi Hurrem / Sahibinden Kiralık / Yakındoğu’da Emanet, 2002) ), Toplu Oyunları 4 ( Aşk Evlerden Uzak / Rahvan Giden Atlılar / “Yaşamak” Bunlardan Fazla Bir Şey... Ya da İstanbul-Sofya”, 2007) adlı oyun kitapları bulunmaktadır. Mazi Taşıyan Trenler adlı öyküsüyle 2002 Haldun Taner Öykü Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Öbür Dünya Bilgisi

(İletişim, İstanbul 1993, 9 öykü: Ölecek Bir Konsomatrisin Evrak-ı Metrukesi: Fetret; Iskatçı; Bir Güz Kırıklığı Benimki; Bir Yaz Vardı Unuttuğunuz; Ölüm Anında Unutulmuş O Küçük Ayrıntı; Kıyısındakiler; Su Gibi, Sudan Gibi; Alaturka; Basit Öykü)

Buğuevi

(İletişim, İstanbul 1998, 10 öykü: Başka Şehirde Yaşlanmak; Gidenlerden Âtiye, Kalanlara Hediye; Bir İklimde Yanan; Teras Duyarlılıkları; Dünya Meseleleri; Aşkın Sıratı; İsten Kara, Günden Deli; Ağırlık; Sen Daha Kışı Yaşamadan; Nekropolise Varmadan)

Arızalı Kalpler

(Doğan Kitap, İstanbul 2002, 12 öykü: Tamamlanma Rotasındaki Uçaklar; Deniz Gören Odalar; Boş Bırakılan Banklar; Derin, Nemli, Unutulmuş Topraklar; Yarım Bırakılan Hesaplar; Son Güzel Havalar; Puslu Karşı Kıyılar; Geniş, Ferah Alanlar; Geç Kalkan Otobüsler; Mazi Taşıyan Trenler; Eski, Yalan Zamanlar; Erken İnen Akşamlar)

Tanrı Kimseyi Duymuyor

(YKY, İstanbul 2005, 14 öykü: Ah Yazı; Teklifsiz; Jelmaya; Bu Dem; Asfalt Urba; Bir Güz Sakin; Pervasız; İpekböceği; Masal Yok; Pars; Kardan Köşeler; Kemoterapi Blues; Eh, Aşk! Ağır Lokma...; Porselen Demlikte Çay)