Menu
Öykücüler Sözlüğü • KÂMURAN ŞİPAL

KÂMURAN ŞİPAL

1926’da Adana’da doğdu. İlk ve ortaokulu Adana’da, Liseyi İstanbul’da Pertevniyal Lisesi’nde okudu (1946). İÜ Edebiyat Fakültesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1955). Almanya’da iki yıl ihtisas gördü. Dönüşünde mezun olduğu üniversitede asistanlık yaptı, bilahare Almanca okutmanlığına geçti (1960), bu görevden emekli oldu. Edebiyat hayatına 1949’da Varlık dergisinde yayınlanan bir şiiriyle başladı. Öykü, inceleme ve çeverileri Varlık, Türk Dili, Atac, Yelken, Yeni Dergi, Dönem dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Çağdaş Alman Hikayesi / 1945’den Sonra (1962) adlı antoloji, Demir Köprü (1998) adlı roman, Kafka, A. Adler, Bachman, W. Borchert, H. Böll, B. Brecht, M. Brod, E. Canetti, S. Freud, G. Graber, H. Hesse, C. G. Jung, T. Mann, R. Musil, R. M. Rilke, B. Zeller, H. Zulliger’den çeviri kitapları bulunmaktadır. Elbiseciler Çarşısı’yla 1965 Sait Faik Armağanı’nı (Mahmut Özay’la paylaşmalı) kazandı.

Öykü Kitapları:

Beyhan

(Ataç, İstanbul 1962, 9 öykü: Köstebek; Sucu İsmail; Beyhan; Kurban Eti; Bir Cenaze Töreni; Dönüş; Filizi Yeşil; Bahşiş; Cam Fanus)

Elbiseciler Çarşısı

(Ataç, İstanbul 1964, 8 öykü: Gece Lambasının Işığı Altında; Bilinmez ki; Bir Nikah Töreni; Onbaşının Bavulu; Büyük Oğul; Bu Tayınlar Kaçıncı Manganın; Tohtor mu ki; Rebeka; Elbiseciler Çarşısı)

Büyük Yolculuk

(Cem, İstanbul 1969, 6 öykü: Büyük Yolculuk; Ve Karşıdaydı; Bol Uykular; Gülümsedi Az; Dört Duvar; Kurban)

Buhûrumeryem

(Cem, İstanbul 1971, 8 öykü: Bebekli Kilise; Hüsnü Yusuf; Diyoptri Yirmi; Kamalar; Saflarınızı Sıklaştırınız; Yed-i Beyza; Salih’in Devesi; Nar Çiçeği)

Köpek İstasyonu

(Cem, İstanbul 1988, 5 öykü: Köpek İstasyonu; Kıskançlık; Sizin Ev; Cafe Royal; Recep’in Nikahsız Karısı Aysel)