Menu
Öykücüler Sözlüğü • VURAL SÖZER

VURAL SÖZER

1933’te Kiliyos / İstanbul’da doğdu. Sultanahmet Ticaret Lisesi’ni bitirdi. Yüsek öğrenimini tamamlamadı. Nişantaşı ve Galatasaray kulüplerinde boksorluk yaptı. Onüç Yayınları’nın kurucuları arasında yer aldı (1952-55). Otelcilikle uğraştı. Barajans yayın kolu başkanlığını üstlendi (1992). İstanbul Radyosu’için oyunlar, skeçler yazdı. Öykü, yazı ve röportajları Senfoni, Pazar, Hayat Tarih, Cumhuriyet Dergi ile Sabah ve Cumhuriyet gazetelerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Yosmalar Feneri (1957), Cesetler Merdiveni (1963) adlı roman, Müzik ve Müzisyenler Ansiklopedisi (1964), Rubikon (1976), Bir Reklamcı Aranıyor (1980), Yanıldın Sevgili Sait Faik (2000) adlı inceleme, Çobansalatası (1996), Dil Haşlama (1997), Baba Tatlısı (1998) sözlük kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Palyaço

(Onüç, İstanbul 1954, 11 öykü: Palyaço; 450’nci Madde; Balçıktan Heykelcik; Yeme Ya-nında Yat; Rejisör; 44 Uzun Karadağ; Batı Karadeniz; Zigeunerweisen; Asfalt Yol; Mehmet Abinin Meyhanesi; Yosinyekanın Motoru)

Gümüş Kulplu Dünya

(A, İstanbul 1964, 6 öykü: Çocuk Selam Bekliyordu; Taka; Bir Karış Yeşillik; Aşk Çeşmesi, Pasif Koruma; Gümüş Kulplu Dünya)