Menu
Öykücüler Sözlüğü • SERAP GÖKALP

SERAP GÖKALP

Bursa’da doğdu. N. Nigar Halit imzasını da kullandı. Devlet memurluğu, özel kuruluşlarda sekreterlik (1986), bilgisayar operatörü, pazarlama ve müşteri ilişkileri elemanı, personel sorumlusu, idare amiri, asistan, meslek edindirme kurslarında eğitmenlik, yerel bir radyoda program yapımcılığı ve sunuculuğu, bir halkla ilişkiler firmasında müşteri temsilciliği ve metin yazarlığı, halkla ilişkiler müdürlüğü yaptı; bazı derneklerle ve çevreci sivil toplum örgütlerinde görev aldı. Edebiyat hayatına, 1973’te öykü denemeleriyle başladı. Hiç Kimse adlı öyküsü 1983’te Edebiyat 81’de yer aldı. Öykü çalışmalarına bir süre ara vererek resimle uğraştı (1984-90). Edebiyat çalışmalarını halen Bursa’da sürdürüyor.

Öykü Kitapları:

Astak Kum Saatinde Akarken

(Sistem, İstanbul 2002, 38 öykü: Kendini Ölüme Bağlayan Kadın; Bıçak Bitti; Kendini Avlayan Adam; Kar Altında Kalan; Emel Hanımın Annesi; Atlar; 7 Numara Geçti mi?; Güvercinler Hep Geri Gelir; Şu Bizim Özlem; Hayallerimin Kovası; Annemin Kokusu Bende Dursun; Kral Sümüklüböceğin Tuz Sarayı; Işığa Vuran; Sineklere Kaldık; Kapının Arkası; Uzun Saçlı Kadın; Nezaket, Fazilet, Nalan; Ama Yarın; Kimsesiz Peçete; Adı da Menekşe miydi?; Artık Bu yaratıkla Yaşamak Zorundayım; Pandora Kutusu; Büyücü ve Herdemtaze; Bunları Bir Gün Sana Anlatmak İsterdim; Çekingen Bir Şarkının Uçuşması; Her Zamanki Gibi; Ay Işığına Saklanmayacağım; Başka Başka Güneşler; Yağmur Yağarken sucuk, Çete ve Güzel Kız; Ayna Kenarındaki Kaygı; Sarhoş Ayı; Sufle İçindeki Uçurtma; Gölgede Oturma Zamanı; Rıfat Beyin Kulakları; Hayır Efendim, Garip Bir Şey Yoktu!; Raftaki Kişilikler; Sence Bu Kadar Kolay mı?; Deniz Taştı)