Menu
Öykücüler Sözlüğü • DOĞAN YARICI

DOĞAN YARICI

1967’de Beykoz/İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı (1985). Levet Kırca Tiyatrosu (1985-88) ve Masal Gerçek Tiyatrosu’nda (1988-90) oyuncu ve yönetmen yardımcısı olarak çalıştı. 1990’da Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın “Balina ve Mandalina” adlı şiirini oyunlaştırdı ve yönetti; Gogol’un “Burun” adlı öyküsünü senaryolaştırdı. TRT’de gösterilen birçok eğlence kültür programında yazar, oyuncu ve yönetmen olarak görev aldı. 1987’den beri reklam sektöründe yazarlık ve yaratıcı yönetmenlik yapıyor ve “Kendi Yayını” adıyla kurduğu yayınevini yönetiyor. Edebiyat hayatına 1986’da Gökyüzü dergisinde yayınlanan Ama adlı öyküsüyle başladı. Kemik’iyle 1994 Yaşar Nabi Nayır Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Evlâ

(1993)

Kemik

(Oğlak, İstanbul 1994,9 öykü: Fermuar; Döngü; Muska; Suret; Kemik; Şahit; İzlek; Temrin; Uçurum)

Gece Kelebekleri – Küçük Küçük Hikâyeler

(YKY, İstanbul 2004, 78 öykü: Eşik: Eş; Acil; İspiyon; Bir Bardak Su; Gölgede Tavla; Karatahta; Nasıl; Medcezir; Nihale; Yaşantı; Sel; Özür; Melamin Tabak; Bekçinin Şarkısı Hahay; İtiraf; Kesinti; Eşik; An; Çözümsüz; Kimi: Koçan; Para Verip Geceyle Yatan; Kadastro; Tezgâhtar; Yalı Kızı; Otobüs Geçimliği İhtiyar; Geyik; Sıkıntı; Rapor; Karaköy; Dişçide Sıra Beklerken; Anımsıyorum; Kimi; Unuttum; Rebetiko; Keçiboynuzu Ağacının Dalındaki Kuzgun; Kopya Fatura; Migren: Öff...; Değişen; Özlem; Sanrı; Beş Çayı; Gri Papağan; Çeçe; Okuma; Migren; Kesik Kuyruk; Kaçış; Hikâyeci; Aşkolsun!; 10 Dakikada Renkli Baskı; Birine; Freud ve Yazar; Pist!; Veda: Mezartaşı; Şehre Yayılan; Elmalar; Saatli Maarif; Mezarlıkta Düşen; Değirmendere’de Son Gün; Diyemedim; Zilde Adı Kaldı; İntihar; Yılankavi; Bekleyiş; İmamın Armağanı; Tokat; Allahım Şunu Öldür!; Son Kullanma tarihi; Erken Teşhis; Fetva; Rastlantı; Gece Kelebekleri; Mektup; Düş; Haber; Veda; Ceza; Son. )