Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • E. BÜLENT YARDIMCI

    1953’te Mardin’de doğdu. İzmir Kahramanlar İlkokulu’nu, Ankara Kurtuluş Lisesi’ni bitirdi. AÜ DTCF Kütüphanecilik Bölümü’ndeki yükseköğrenimini yarıda bıraktı. Ankara v...

  • E. ŞAHİN YILDIRIM

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öykü kitabı dışında Yüreği Avucunda Koşanlar (1999), Tanrının Uğramadığı Yer (?) adlı romanları bulunmaktadır.

  • EDİP POLAT

    1962’de Kumrulu köyü / Bismil / Diyarbakır’da doğdu. Diyarbakır Öğretmen Lisesi’ni (1980), DÜ Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü’nü bitirdi (1987). Öğretmenlik, der...

  • EFZAYİŞ SUAT

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Tam adı Efzayiş Suat Yalçın.

  • EKİN ATALAR

    1979’da İstanbul’da doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde okudu. Öğrenimine, SDÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü Dramatik Yazar...

  • EKMEL DENİZER

    Hayatı hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ELİF ÇINAR

    1969’da Ankara’da doğdu. Ayrancı Ticaret Lisesi’ni bitirdi (1987). Garanti Bankası’nda çalıştı, sendikaya üye olması üzerine yedi yıllık hizmetten sonra işine son veril...

  • ELİF ŞAFAK

    1971’de Starsbourg / Fransa’da doğdu. Tam adı Elif Bilgin. Ankara Kubilay İlkokulu’nda (1982), Madrid Runnymede Colloge’da (1986), Ankara Anadolu Lisesi’nde okudu (1989)....

  • ELVAN ÇUBUKÇU

    1969’da Sivas’ta doğdu. HÜ İngiliz Dilbilimi Bölümü’nü bitirdi. Turist rehberliği yaptı.

  • EMİNE AYDOĞDU

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • EMİNE CEYLAN

    1955’de İstanbul’da doğdu. Yönetmen Nuri Bilge Ceylan’ın kardeşi. MÜ Diş Hekimliği Fakültesi’ni bitirdi (1978) Sanat hayatına fotoğrafçılıkla başladı (1984). İlki 1986’da...

  • EMİNE IŞINSU

    1938’de Kars’ta doğdu. Hâlide Nusret Zorlutuna’nın kızı. Yazar İsmet Kür’ün yeğeni, Pınar Kür’ün kuzeni. Ankara İnönü İlkokulu’nu, Cebeci Ortaokulu’nu, Ankara T.E.D. Kole...

  • EMİNE M. AZBOZ

    Niğde Kız Öğretmen Okulu’nu, Konya Selçuk eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü bitirdi. Çeşitli ilkokul, ortaokul ve liselerde öğretmenlik ve yöneticilik yaptı. Edebiyat hay...

  • EMİR KALKAN

    1948’de Tomarza / Kayseri’de doğdu. Kayseri Lisesi’ni bitirdi. TDK Folklor Araştırmaları Kurumu adına alan çalışmalarında bulundu. Halen özel bir kuruluşta yönetici ola...

  • EMRE MİYASOĞLU

    1981’de İstanbul’da doğdu. Yazar Mustafa Miyasoğlu’nun oğludur. İlkokulu İslamabad’da (Pakistan) International Progressive’de, ortaokulu ve liseyi İstanbul’da Adnan Mender...

  • ENDER GÜROL

    1931’de İstanbul’da doğdu. Heybeliada İlkokulu’nu (1941), Sen Jozef ve Sen Benua Fransız liselerini (1951), İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz, Amerikan ve Fransız filolojileri...

  • ENGİN ÇETİNBAĞ

    1956’da İzmir’de doğdu. İlk, orta ve yükseköğrenimini İzmir’de tamamladı; EÜ Makine Fakültesi Maden Mühendisliği Bölümü’nü bitirdi (1981). 2002’ye kadar Türkiye’nin çeşi...

  • ENGİN KARADENİZ

    1939’da Muğla’da doğdu. Öykücü Şadan Karadeniz’in amcasının kızıdır. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Sosyoloji – Sosyal Antropoloji Böl...

  • ENVER AYSEVER

    1971’de İstanbul’da doğdu. MSÜ FEF Sosyoloji Bölümü’nde okudu. Tiyatro yönetmenliği de yapan Aysever, NTV Radyo’da “Kurşun Kalem”, TV8‘de “Lacivert” adlı kitap programla...

  • ENVER NACİ GÖKŞEN

    1916’da İstanbul’da doğdu. İstanbul İlköğretmen Okulu’nu (1935), Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1937). Adapazarı ve Bandırma’da ve İstanbul’da Haydar Paşa Lisesi...