Menu
Öykücüler Sözlüğü • İNCİ ASENA

İNCİ ASENA

1948’de İstanbul’da doğdu. Kadıköy Özel Kız Koleji’ni bitirdi (1964). Bir süre İÜ İngiliz Filolojisi'nde okudu. Türkiye güzeli seçildi (1966). Öğrencilik yıllarında Milliyet gazetesi haftalık eklerinde yazıları yayınlandı; İngilizce’den roman çevirileri yaptı. 1981’den beri sahibi olduğu Adam Yayınları’nı yönetiyor. Kendi şiirlerini de yayınladığı Adam Sanat (ilk sayı: Aralık 1985) ve Adam Öykü (ilk sayı: kasım 1995) dergilerini kurdu ve düzenli bir yayın akışı sağladı. Edebiyat hayatına 1990'da Adam Sanat'ta yayınlanan şiirleriyle başladı. Öykü kitabı dışında Tramvay Döşeriz Ay Döşeriz (1993), Çıplak Bakamıyorum (1996), Tutunamadığım Sözler (2000) adlı şiir, Üç Gün Paris (1998), Amsterdam’dan (1999) adlı gezi-anı, Türk Yazınından Seçilmiş Aşk Şiirleri (1992), Türk Yazınından Seçilmiş Ayrılık, Özlem, Yalnızlık Şiirleri (1993), Dünya Yazınından Seçilmiş Mektuplar (1994), Yirminci Yüzyılda yazınımıza Elverenler (2000) adlı derleme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Maskeler

(Adam, İstanbul 2001, 27 öykü: Bir Demet Çiçek: Sevgi Adına; Bir Demet Çiçek; Bir Başka Demet; Benim Bir Sevgilim Var; Sevgili; Ütü; Düş; İsteri; Kıskançlık; Rakı Şişesindeki Kadın; Çikolata Paketi; Köpekler; Yolsuzluk; keman Konçertosu; Hasta; Ermiş; Katil; Huzurevi; İntihar; Kahve Falı: Telefon; Kahve Falı; Yeniay; Maskeler; Orada Bir Dünya; Ekmekçinin Oğlu; SevgiliBeyazıtağambenim; Bir Gün)