Menu
Öykücüler Sözlüğü • MAHİR ÖZTAŞ

MAHİR ÖZTAŞ

1951’de İstanbul’da doğdu. Samsun Maarif Koleji’nde başlayan orta öğretimini Kadıköy Maarif Koleji’nde tamamladı (1970). İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Mimarlık Bölümü’nü bitirdi (1981). Çeşitli şirketlerde mimar olarak çalıştı. Edebiyat hayatına 1973’te Yansıma dergisinde yayınlanan Sarnıç adlı şiiriyle başladı. Öykü, şiir ve yazıları Oluşum, Somut, Gösteri. Varlık, Tan, Yarın, Şiir Atı, Berfin, Milliyet Sanat, Virgül, Nar ve E dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Unutulmak Tozları (1983) adlı şiir, Soğuma (1995), Bir Arzuyu Beslemek (2002) adlı roman, kitapları bulunmaktadır. Ay Gözetleme Komiseti’yle 1988 Sait Faik Hikaye Armağanı’nı, Korku Oyunu’yla 1989-1990 Yunus Nadi Yayınlanmamış Öykü Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Ay Gözetleme Komitesi

(Çizgi, İstanbul 1987; YKY, İstanbul 1999, 6 öykü: Balkonda; Ay Gözetleme Komitesi; Bütün Saatlerde Gün Batımı; Geçen Yaz Hüzünle; La Machine Infernale; Yolun Vahşi Kıyısı)

Korku Oyunu

(Afa, İstanbul 1989, 10 öykü: Sessizlik Kuleleri; Öyküye Açılan Kapı; Gizli Ağlarında; Bir Bağbozumu Saplantısı; Öteki Kadın; Yolun Sonu Katmandu; Korku Oyunu; Yitik Tutkular Adası; Daha Vakit Varken; Bağışlanmış Olanın Cenneti)

Ruh İkizini Arar

(YKY, İstanbul 1997, 8 öykü: Düşlerle Gelen; Adlar ve Görüntüler; Zorbaya Saygı; Kedili İki Öykü: Ölçülü Dostluklar, Uzak Çağrışımlar; Saplantı; Yitik Ruhlar Üçlemesi: Ruh İkizini Arar; Sahte Baron ya da Ruhun Yanlışları; Ruhun Karanlık Yanları)