Menu
Öykücüler Sözlüğü • ERTUĞRUL ŞEVKET AVAROĞLU

ERTUĞRUL ŞEVKET AVAROĞLU

1909’da İstanbul’da doğdu. Heybeliada Bahriye Mektebi’ni bedensel yetersizlikleri nedeniyle yarım bıraktı, Yüksek Muallim Mektebi’nin tarih bölümüne girdi (1925), ancak burayı da bırakarak öykücü Sadri Ertem’in teşvikiyle Son Telgraf’ta muhabirliğe başladı. 1934’e kadar İstanbul gazetelerinde çalıştıktan sonra Ankara’ya giderek Matbuat Umum Müdürlüğü’nde çalışmaya başladı. Tan, Vatan, Tasvir, Akşam gazetelerinin Ankara muhabirliğini yaptı. 1944’te İstanbul’a döndü, bir süre Tan’ın yazı işleri müdürlüğünde bulundu. Karikatürist Ramiz ile Mizah dergisini, M. Faruk Gürtunca ile Devran’ı çıkardı; Refik Halit Karay’ın Aydede’sinde yazı işleri müdürlüğü yaptı, daha sonra Yeni Sabah’ya yazdı. 1959’da M. Faruk Gürtunca’nın Ülkü müesseselerine genel müdür oldu, Her Gün’de köşe yazarı oldu. öykü kitapları dışında Şeiratçasına (1938), Vatan Çocuğu (1945) adlı oyunları da bulunan Avaroğlu’nun ölüm tarihi bilinmemektedir.

Öykü Kitapları:

Köse Fuad

(1929)

Olmıyan Şeyler

(Ülkü, İstanbul 1938, 9 öykü: Olmıyan Şeyler; Annesini Bekleyen Çocuk; Bir İnsan ve Birkaç Balık; İstiklal İçin; Vapurda; İki Usta; Plaj Dönüşü; Düzelen Hesap; Bay Mistik)