Menu
Öykücüler Sözlüğü • SELÇUK BARAN

SELÇUK BARAN

1933’de Ankara’da doğdu. Ankara Kız Lisesi’ni, AÜ Fakültesi’ni bitirdi (1954). Aynı fakültenin Banka ve Ticaret Hukuku Enstitüsü’nde kurs müdürü (1958-68), 1995’ten itibaren yayın müdürü olarak çalıştı. TRT İstanbul Radyosu’na radyo oyunları yazdı. Edebiyat hayatına 1968’de Yeditepe dergisinde yayınlanan bir öyküsüyle başladı. Öyküleri, Türk Dili, Oluşum ve Argos dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Bir solgun Adam (1975), Bozkır Çiçekleri (1987) ve Güz Gelmeden (2000) adlı romanları bulunmaktadır. Haziran’ıyla 1973 Türk Dil Kurumu Hikâye Ödülü’nü, Anaların Hakkı’yla 1978 Sait Faik Armağanı’nı (Adnan Özyalçıner’le paylaşmalı) kazanan Selçuk Baran 1999’da Ankara’da öldü.

Öykü Kitapları:

Haziran

(Kendi Yayını, İstanbul 1972; 2. basım: Cem, İstanbul 1974, 21 öykü: Odadaki; İhtiyar Adam ve Küçük Kız; Konuk Odaları; Kavak Dölü; Anne; Işıklı Pencereler; Ceviz Ağacına Kar Yağdı; Kent Kırgını; Sokaklarda; Zambaklı Adam; Islık; Göç Zamanı; Oyun; Tuba; Analar ve Oğullar; Porto-Riko’lu; Umut; Leylâk Dalları; Saatler; Haziran; Bir Yabancı; )

Anaların Hakkı

(Okar, İstanbul 1977, 9 öykü: Çardak; Mısırlar; Dükkânın Önü; Emekli; Bahçede; Kayalık Yoncaları; Sarmaşıklar; Kabuk; Anaların Hakkı)

Kış Yolculuğu

(Tan, Ankara 1984, 3 öykü: Türkân Hanımın Ölümü; Temmuz, Ağustos, Eylül; Kış Yolculuğu)

Tortu

(Kaynak, İstanbul 1984, 5 öykü: Ablam; Arif Hikmet Bey; Konak; Zekiye; Tortu)

Yelkovan Yokuşu

(Remzi, İstanbul 1989, 7 öykü: Yelkovan Yokuşu; Değirmen; Bozacıda; Öğle Saatleri; Rose Bonbon; Bakırçalığı; Eğrelti Yeşili)

Arjantin Tangoları

(YKY, İstanbul 1992, 12 öykü: Krizantemler; Mor Hikâye; Mektup Yazmak; Ağ; Sıcak, Çok Sıcak Bir Yaz; Miras; Firavun’un Mezarı; Ayak Sesleri; Gorilim ve Ben; Al Küheylan; Karacalar Su İçmeye İndiler –mi?-; Arjantin Tangoları)

Porselen Bebek

(YKY, İstanbul 1996)