Menu
Öykücüler Sözlüğü • ZEHRA İPŞİROĞLU

ZEHRA İPŞİROĞLU

1948’de İstanbul’da doğdu. Tam adı Zehra İpşiroğlu Mecklenburg. Sanat tarihçisi Mazhar İpşiroğlu’nun kızıdır. Avusturya Lisesi’ni (1967), İÜ Fen Edebiyat Fakültesi Alman Filolojisi’ni bitirdi (1971). Halen Köln’de yaşıyor; Essen Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü’nde öğretim üyesi. Öykü kitabı dışında Eleştirinin Eleştirisi (1982), Tiyatroda Yeni Arayışlar (1982), Tiyatroda Düşünsellik (1985), Uyumsuz Tiyatroda Gerçekçilik (1986), Düşünmeyi Öğrenme ve Öğretme (1987), Tiyatroda Devrim (1988), 2000 Yılına Doğru Tiyatro (1988), Çağdaş Kültürümüz (1988), Yaratıcı Toplum Yolunda Çağdaş Eğitim (1990), Yazma Uğraşı (1991), Çağdaş Eğitimde Sanat (1994), Çocuk Kültürü, Edebiyatı, Medyası, Tiyatrosu (1996), Eğitimde Yeni Arayışlar (1997), Gelin Çocuklar Birlikte Düşünelim (1998), Alımlama Boyutları ve Çeşitlemeleri I ve II (2000; 2001), Düşünme Korkusu (2002) adlı eleştiri, inceleme, deneme, Gergedan Oyunu (1997), Konuşan Çınar (1998) adlı çocuk romanı, F. Dürrenmatt, M. Friseh, V. Havel’den çeviri katipları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Yollar, Yerler, Yüzler

(Papirüs, İstanbul 2003, 47 kısa kısa öykü: Yol; Düş; Denge ve Düzen; Deprem; Yüz-ler; Bavul; Görüş Ayrılığı; Şeltan Yolu; Dans; Taş Gibi Sağlam; Gizemli Bir Ölüm; Geleceğin İdeal Eşi ve Eşleri ya da Kadınlar Üzerine; Çekmeceler ve Cüceler; Kavga; Tanrı ile Kurul Arasında; Bulut Toplama Mutluluğu; Dildiğini Satın Almak mı Yaşamak mı?; Bahçe; Gençeler ve Yaşlılar Çekmecesi; Korkular; Kandırmaca Renk; Körleşme; Kadının Korunmasızlığı ya da Erotik Bir Düş; Çömlek Patladı; Yamyam Dansı; Komşular; Sınırda; Ben ve Öteki; Kuşlu Köyün Kavalcısı; Şiddet Üzerine; Kabartma Tozu; Bölmeler ve Kümeleşmeler; Böğürtlen; Çocuklara Sorulmuyor; Yedi Anahtarlı Kadın; Çikolata; Yasalara Göre; Soğuk; Gözlemlenen Gözlemci; Sokak Müzisyenleri; Kültür ve Reklam Dünyasından; Çaresizlik; Mektup; Yılbaşı; Umut; Büyü; Yaşamı Yakalama)