Menu
Öykücüler Sözlüğü • MIGIRDİÇ MARGOSYAN

MIGIRDİÇ MARGOSYAN

1938’de Diyarbakır’da doğdu. Ortaokulu bitirdikten sonra İstanbul’a göçtü; Getronagan Ermeni Lisesi’ni, İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi (1965). Srup Haç Tıbrevank Lisesi’nde felsefe, psikoloji, edebiyat öğretmenliği ve müdürlük yaptı (1966-72). Öğretmenlikten ayrılarak ticarete atıldı. Halen Aras Yayınları’nı yönetiyor. Öyküleri (Ermenice) Marmara gazetesinde yayınlandı. Öykü kitapları dışında Çengelliiğne (2000) adlı bir anı kitabı bulunmaktadır. Bizim Oralar (Mer Ayt Goğmeri) ile 1988 Eliz Kavukçuyan Vakfı Edebiyat Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Gâvur Mahallesi

(Bebekus’un Kitapları, İstanbul 1992 [Mer Ayt Goğmeri= Bizim Oralar]; Aras, İstanbul 1995, 11 öykü: Gâvur Mahallesi; Kure Mama; Güvercin; Şişli’de Yağmur; “Ne Mutlu Ol İnsanlara ki Bu Dünyada Fakirdiler; Dikran, Nazar, Haço ve Diğerleri; Tumas’ın Kızı; Bizler; Ekmek, Ekmek, Ekmek; Kıh Silva; Haço)

Söyle Margos Nerelisen?

(Aras, İstanbul 1995, 8 öykü: “Pışt Bemurad, Pışt!”; “Çocığın Adi Ne Olacağ?”; “Ti-li-li”; Alo... Santro!; Kaltak; “Malez”; Bozan’lara Gittik; “Söyle Margos, Nerelisen?”)

Biletimiz İstanbul’a Kesildi

(Aras, İstanbul 1998, 7 öykü: Anadili Serüvenim; Allah’ın Ataşi; Kan, Kan, Kan; Rışeş; Allah..!; Elmalı Balayı; Anamın Karpuzu)