Menu
Öykücüler Sözlüğü • FETHİ SAVAŞÇI

FETHİ SAVAŞÇI

1930’da Taşköprü köyü / Ödemiş / İzmir’de doğdu. Meslek lisesindeki öğrenimini maddi zorluklar nedeniyle tamamlayamadı, amelelik, demircilik, muhabirlik yaptı. İşçi olarak Almanya’ya gitti. Öykü ve şiirleri Aydınlık, İmbat, Yeditepe ve Varlık dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Duvarcı Hasan Usta (1970), Bu Sarı Biraları İçince (1971), Çöpçü Türküsü (1975), İş Arkadaşları (1980), Duyuyor musunuz? (1983), İzmir’in İçinde İnce Minare (1986), Bir Ekmek Var Orada (1986) adlı şiir, Almanlar Bizi Sevmedi (1986), Ekmekle Kitap (1989) adlı roman, Ödemiş Şairleri (K. Bengisu ile birlikte) (1958) adlı antoloji kitapları bulunan Fethi Savaşçı 1989’da Münih’te öldü.

Öykü Kitapları:

İş Dönüşü

(Yeditepe, İstanbul 1972, 13 öykü: İş Dönüşü; Bakkal Çıraklığı; Ahmet Duvarcı Olacak; Recep’n Anası; Kara Suluk Yürüdü; okul İşinde; Birgi Deresinde; tatlı Düşler; Pis Politikacıdan Sonra; İsmail Hakkı; Uzun Yola Çıkacak Kadın; Birinci Kata İnmem; Su Gibi Bira Akarken)

Özel Ulak

(Yeditepe, İstanbul 1973, 13 öykü: Mayer Çok Kızdı; Otobüsteki Kadın; Özel Ulak; Bir Güzel Bahar Günü; İstasyonda Bir Deli; Gece On Birden Sonra; Kuruntu ve Yaşamak; yeni İş Arkadaşı; Yorgo’nun Öfkesi; Yakup Karısını Öldürdü; Anamın Mektubu; Sarayova Dağlarında; Viyana’ya on Dokuz Kilometre Kala)

Taş Ocağında

(Yeditepe, İstanbul 1975, 14 öykü: Taş Ocağında; Sarhoş Hamit; Bayramdan Sonra; Emekli Valiye Çineli Mehmet; Yakup Tütün Çardağından Kaçtı; Doğu Mezarlığında; Taşralı; Sığırtmaç Mustafa; Özdil İyilik Yapacak; Yaşar’la Deli Manda; Kötü Örnek; Küçük Ömer; Yusuf’la Yılan; Öğretmen Rauf’un Mutsuzluğu)

Alamanya Gurbeti

(Yeditepe, İstanbul 1977)

Fırın Patlayınca

(Yeditepe, İstanbul 1982, 20 öykü: Sofya’da; Sınırı Aşınca; Almanya’dan Gelirken; Çirkin Nermin; Makineler Çalışırken; Çöpçü Nuri; Ricardo; Laz Erol; Fabrika Güzeli; Kumar; Yabancıya Ev Yok; Garson Kadınla Yıldırım; Ahmet ; Dosta, Dimitri; Tahsin; Kedi Yiyen Gaitano; Bekir; Salih’le Necip; Fırın Patlayınca)

Makinalar Çalışırken

(?, ? 1983)

Ayva Kokulu Ev

(?, ? 1986)

Kargalar

(Kerem, ankara 1988, 20 öykü: Kargalar; Öfke; Çocuklar Yaşamın Süsüdür; Utanç; Josef’in Mutsuzluğu; Ihlamurlar Çiçek Açarken; Savaştan Tiksinen Herbert; Kilisenin Çanı Kaç Kez Çaldı?; Sevgi Sınır Tanımaz; Bayan Zibal; Adaletin Varsa; Monika’nın Öfkesi; Hermann Gelmedi; Sigara İzmariti; Yabancılar da İnsandır; İbrahim’le Rosi; Lumpen Ömer; Bahçe İşçileri; Karanlık İşler; Dostluk Güzel Şeydir)

Almanya’nın Güzel Kızları

(Kerem, Ankara 1989, 22 öykü: Almanya’nın Güzel Kızları; Bağırma Alışkanlığı; Gerhard; Para Hırsı; Sigarayı Bırakınca; Fabrika Bahçesinde; Kanserli Kadın; Babalar Analar Nineler; Fabrikanın Kadınlar Yurdunda; Esrarcı Yaşar; Her Yol Ankara; Güneşli Bir Gün; Luzia’nın Köpeği; Şef Jozef’in Öfkesi; Güneşli Bir Ev Özlemi; Garbis’le Necati; Beşiktaş’lı Özer; Fabrikanın İçinde; Elbe Kıyısında; John’la Sevgilisi; Üçüncü Ülkeye Varınca; Bir Yılbaşı Öyküsü)