Menu
Öykücüler Sözlüğü • YILMAZ UÇAR

YILMAZ UÇAR

1965’te İstanbul’da doğdu. Bakırköy Ticaret Lisesi’ni bitirdi (1986). Banka memurluğu ve muhasebecilik yaptı. Kitabevinde ve bir sigorta şirketinde çalışarak emekli oldu. Edebiyat hayatına 1987’de Gerçek Sanat Dergisi’nde yayınlanan bir şiiriyle başladı. İlk öyküsü ise 1988’de Varlık’ta yayınlandı. Öykü ve şiirleri Berfin Bahar, Adam Öykü, Gerçek Sanat, E, Edebiyat Gündemi, Güzel Yazılar, Kiraz, Carpe Diem, Ardıçkuşu, Söylem, Aykırı Sanat, Albatros ve Detay dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Umut (1999) adlı bir şiir kitabı bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

İstanbul Düşü

(2B, İstanbul 1996, 11 öykü: Beşyüz Lira; Kalıp; Torbacı; İstanbul Düşü; Çakmakçı; Tonton Mobil; Kaçak; Kapıcı; Radyomu İsterim; Borç Mektubu; Garip Ozan)

Ağlayan Bebek

(Özener Matb., İstanbul 1999, 15 öykü: Alın Teri; Şerro; Kızıl Saçlı Boncuk Gözlü; İşsiz; İki Ekmek; Ölüm Sırası; Ağlayan Bebek; Kemal; Hırsız; Öykücü; Holiganlar; Cumartesi Anneleri; İş İlanı; Buse; Garip Ozan)

Artçı Sarsıntılar

(Bumerang, İstanbul 2002, 10 öykü: Artçı Sarsıntılar; Yırtık Fatura; Canlı İskelet; Beyaz Baston: Sevginin Sesi; Davulcu; Depremzede; Protesto; Fiko; Tilki; Son Gün)

Kanadı Kırık

(Sone, İstanbul 2004, 11 öykü: Sakar Değil; Gol; Mavi Bisiklet; Engelli; Esktre; Bankkart; Kanadı Kırık; Mr. Spaak; Üçün Biri; İki Küçük Öykü Busesi; Şemsiyeci)