Menu
Öykücüler Sözlüğü • HİKMET TEMEL AKARSU

HİKMET TEMEL AKARSU

1960’ta Gümüşhane’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da Selimiye İlkokulu ve Haydarpaşa Lisesi’nde tamamladı. İTÜ Mimarlık Fakültesi’ni bitirdi. Avrupa’ya gitti, bir süre Paris ve Londra’da kaldı. Yazılarını, Varlık ve Papirüs dergileriyle, Radikal ve Posta gazetelerinde yayınlandı. Öykü kitapları dışında İligves İrepus (1989), Alelade (1989), Yenik Ordunun Subayları (1990), İstanbul Dörtlüsü 1-Kaybedenler, 2-İngiliz, 3-Küçük Şeytan, 4-Media (1998-2000), Kayıp Kuşak 1-Aleladelik Çağı, 2-Çaresiz Zamanlar, 3-Yeniklerin Aşkı, 4- Sevgili Superi (2000-2001) adlı roman, Aydın Muhiti (1993) adlı hiciv kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Çaresiz Zamanlar İpatya’nın Öyküsü ve Diğer Öyküler

(Varlık, İstanbul 1993; 3 öykü: İpatya’nın Öyküsü; Julia’nın Öyküsü; Ulya’nın Öyküsü)

Babalar ve Kızları – Rock’n Roll Öyküleri

(İnkılap, İstanbul 2005, 28 öykü : Rock’n Roll Öyküleri : Babalar ve Kızları ; Seyyah ; Eloise; Dönmek; Sibirya’da Bir Kız; Kaybedenlerin Ruhani Lideri ; Kaybetmeye Mahkum Projelerin Değişmez Sponsoru Çarli; Bir Rock’n Roll Düğünü; Beyaz Aşk; Ve Rüzgar Bizi Götürecek; İhtiyar Werther’in Acıları; Şu Mağdur Yüreklerimizin Tek Tesellisi; Yalnızlar Partisi : Papatyabiçen; Karanlık Parkın Markisi; Modalı Kız ; Sabaha Kadar Beyoğlu : Toma; Sabaha Kadar Beyoğlu; Tuhaf Adam; Tarkan Teğmen; Jazz Cafe’de Hiç Jazz Çalmazdı; Yitirilmiş Kadınlar Albümü : Urban Casanova; Çigan Dinlediğimiz Yıllardı; Techno Yılları; Güneşli Günler Bitti – Sunny Days Are Over- : Bir Yıldız Kaydığında; Safran Kızı; Siber Nostalji & Oğul ; Kirli Yolda; Razgard)