Menu
Öykücüler Sözlüğü • HASAN KIYAFET

HASAN KIYAFET

1938’de Kaman / Kırşehir’de doğdu. Kayseri Pazarören İlköğretmen Okulu’nu (1958), Gazi Eğitim Enstitüsü İngilizce Bölümü’nü (1962) bitirdi. Bingöl, Eskişehir, Tekirdağ, Niğde, Samsun ve İstanbul’da öğretmenlik yaptı. Siyasi sol görüşleri nedeniyle darbe dönemlerinde koğuşturmalara uğradı, kitapları toplatıldı. Edebiyat hayatına 1962’den itibaren Samsun’daki Çaltı dergisi ile Selamet gazetesinde yer alan yazılarıyla başladı. Öykü ve yazıları Yön, İmece, Güney, Damar, Yeni Toplum, Vatan, Cumhuriyet, Evrensel, Radikal’de yayınlandı. Öykü kitapları dışında siyasal içerekli roman, anlatı, anı ve çocuk kitapları bulunmaktadır. Baraj’ı ile 1974 Sabahattin Ali Hikaye Yarışması’nda başarı ödülünü aldı.

Öykü Kitapları:

Baraç

(Ararat, İstanbul 1973, 6 öykü: Askerin Karısı; Baraç; Kıtlık Taşı; Muştu; Kuzular Emişirken; Sarıçam)

Radar

(Yeni Büyük Dağıtım, İstanbul 1977, 16 öykü: Radar; Asker Kaçağı; Garajlar; Çocuklar Bağışlamaz; Bakkallar Veresiyeyi Kesti; Şefik; Öğrenci Mağazası; Turistperver; Fati; Öküz Doktoru; Top Çukuru; Boz Tosun; Yargı; Ömür Ögüten; Saral Başçavuş; Sınır Ağacı; Ucu Telli Mektup; Ormancı)

Görüş Günü

(Çevren, İstanbul 1985, 17 öykü: Görüş Günü; Overlokçu Kız; Hediye Bebek; Sitede Ölüm; Görüşmeci; Işığın Kehaneti; Mavzer Gelin; Talip Usta; Odacı Osman; Kireç Ocağı; Harç Bitti İnşaat Paydos; Tünel; Ocağımız Soğudu; Ekmek Nakışlı Kilim; Haydar Ustanın Elleri; İyi Dede; Gülfidan ile Güldeste)

İşkence Öyküleri

(Habora Kitabevi, İstanbul 1987, 21 öykü: Gözbağı; Ses; Suskunluk; Su; Işık; Nereye Saklasak; Ekmek; Arzuhal; Korkuyorum; Hoşgeldin Ölüm; Hücre Müziği; İnsandan Umut Kesilmez; Belkleyiş; Polis Beni Niye Arasın; Öfkeli Bebek; Bağışlamıyorum; Balık ve Kitap; Can Güvenliği; Kör Koçak; Gözüm Isırıyor; Kapı)

Yelkovanotu

(Akyüz, İstanbul 1989, 19 öykü: Yelkovanotu; Dönme Nine; Karayeşil Kankırmızı; Hemşehri; Özel Öğretmen; Kahveci Kadri; Yanlışım Nerede; Küçük Usta; Akasya ile Bozarmut; Soylu Men Mıstık Dede; Boz Peştemal; intihar; Çuval; Recep’in Aylığı; Taşçı Mevlüt; Cellatın Aşkı; Sınav Günü; Sevgili Anneciğim; Doğan Doğan; Ölüler Okulu; Karo)

Umut Çiçeği

(Alev, İstanbul 1992, 16 öykü: Umut Çiçeği; Gülo; Halil Dayı; Büyük Pay; Merhaba Yoldaş; Komünist Kemal; Kendi Karanlığımız; Kutsal Ağaç; Vatan Haini; Kasap Kadri; İz; Kokulu Kalem; Kara Ses; Martılar; Can Parmağı; Yitik)

Ölülerle Söyleşi

(Doruk, Ankara 1995, 18 öykü: Ölülerle Söyleşi: Pir Sultan Abdal’la Bir Söyleşi; Pir Nesimi ile Söyleşi; Şeyh Bedreddin ile Söyleşi; Yunus Emre ile Söyleşi; Hacı Bektaş-ı Veli ile Söyleşi; Ayvazovsky ile Söyleşi; Sabahattin Ali Merhaba; Merhaba Dr. Şefik Hüsnü; Şair Baba Nazım Hikmet’le Söyleşi; İpucu: Yürüyüş Okulu; Merhaba Gülüm; Adanalı Elvan Usta; Yitik Yol; Kırgınım Sava Devrim; Merhaba Devrim’im; Baykuş; Bir Yolcu)

Sizin Masalınız

(Dönüşüm, İstanbul 1998, 21 öykü: Sessiz Düğün; Turist Ağa; Sizin Masalınız; Adres Soacak Adam Yok; Sizsizliğin Sesi; Ağıt ve Vakar; Sığınmacı; Altı Kızlar; Mandalar Savaşı; Özveri; Küstüm; Hans ile Hasan; Ataşı Söndürmek; Uslanmaz Adam; Mezar Komşuları; Meslektaşım Tanrı Baba; Kurtarıcı; Kentli Kerim; Paşa; Kaplan’ın Ölümü; İşkence İzi)

Diyarbakir’e Girmek

(Evrensel, İstanbul 2001)

Diyarbakır’den Çıkmak

(?, 2003)