Menu
Öykücüler Sözlüğü • CEZMİ ERSÖZ

CEZMİ ERSÖZ

1959’da İstanbul’da doğdu. Kabataş Erkek Lisesi’ni (1977), İÜ SBF Siyaset ve Kamo Yönetimi Bölümü’nü bitirdi (1981). 1984’te gazeteciliğe başladı; Cumhuriyet, Güneş ve özgür Gündem gazetelerinde çalıştı. Radyo programları yaptı; senaryolar yazdı. Halen İstanbul’da yaşıyor. Edebiyat hayatına, 1982 Varlık dergisinde yayınlanan “Sesini Bağışla Bana” adlı şiiriyle başladı. Öykü, yazı ve şiirleri, Sombahar, Gösteri, Cumhuriyet Dergi, Öküz, Deli, Leman ve Rapsodi dergilerinde yer aldı.

Öykü Kitapları:

Annelik Oyunu Bitti

(İletişim, İstanbul 1996)

Saçlarının Kardeş Kokusu

(Gendaş, İstanbul 1999)

İçime Gir Ama Sigaranı Söndürme

(Gendaş, İstanbul 1999)

Bana Türkçe Bir Ekmek Ver

(Gendaş, İstanbul 2000)

Hata Yaptıysam Aramızda Kalsın – Yol Öyküleri

(Tekin, İstanbul 2008, 31 öykü: Manevi Ağabeyim ve Tutku Suçları Üzerine; Dostum, Bu Yürüyüş Kaç Gün Sürer; Münevver Teyze; “Burada Allah Yoktur, Peygamber İzine Çıkmıştır”; Oligarşinin Çayı; Berivan, Kafka’yı Arıyor; İkinci Kemancı; Üstelik, Aramızda İsa Bile Vardı; Beyaz Kemerli Asker ve Devrim; Son Barutunu Benim İçin Saklıyordu; Başkanım, Paket Emin Ellerde; Borcumuz Ne Kadar Hakkari?; ‘Kentin Melekleri’; Huriye Abla; Herkes İşini Yapıyor; Neriman Abla; Bir Teröristin Kulak Memesi; Bacım Saz; Gizlendiği Yerde Vurmuştu Onu Hayat; Çalın Kapıyı, Mutlaka Açılacaktır; Sen Şimdi Yazar mısın?; Geceyi Savcının Evinde Geçirmek; Müsait Olduğumda Ararım Seni; Keçi, zina ve Benim Çocuk Kalmış Ülkem; Epistomolojik Yalnızlık; Sosyalizm Kadar Güzel Bir Dosttu O: Meksikalı; Ruhların Davetsiz Konukları; Vazgeçtim, İntihar Etmiyorum; Gittik, Şırnak’ı Gördük; Sahi Bir Mendil Niye Kanardı?; Halkımız Seni Bekliyor Abi)