Menu
Öykücüler Sözlüğü • SABAHATTİN KÖMÜRCÜOĞLU

SABAHATTİN KÖMÜRCÜOĞLU

1924’te Gümüşhane'de doğdu. İlkokulu Gümüşhane ve Kelkit'te okudu. Orta öğrenimini Gümüşhane Ortaokulu ve İstanbul Erkek Öğretmen Okulu'nda tamamladı. Gümüşhane'de ilkokul öğretmeniyken, yurtdışında Batı Trakya'da görevlendirildi. İstanbul Çapa Eğitim Enstitüsü'nü bitirdikten sonra, Sürmene Ortaokulu'na atandı. İstanbul'da Emirgan, Şişli Ortaokullarında ve Suadiye Lisesi'nde Türkçe - Edebiyat öğretmenliği yaptı. Edebiyat hayatına 1943’te “İstanbul” dergisinde yayınlanan şiirleriyle başladı. Şiir ve öyküleri Türk Dili, Ozanca, Saçak, Kıyı, Beşinci Mevsim, İyi, Güzel Yazılar dergileriyle, Zafer, Cumhuriyet, Milliyet, Kadiköy Aktüalite gazetelerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Sana Doğru (1971), Kasım Çiçekleri (1986), Anılarda Memleket (1994), Sönmeyen Ateş (2003) adı şiir, Esintiler (2003) adlı deneme, Gümüşhaneli Ozanlar I, II (1987, 1998) anlı antoloji kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Gün İstanbul Üstünde

(Gökhan Ofset, İstanbul 1994, 20 öykü: Gün İstanbul Üstünde; Doru-tay; Kösedağı Cinayeti; Seydiköy’de Bir Öğretmen; Cico Mehmet; Baltacı; Dışarda Kar Yağıyordu; Öğretmen Cezmi Bey; Arpaçaylı Gönül; Bilâl’le Gülsün’ün Serüveni; Roman Olacak Hikâye; Damat Adayı Kerim Bey; Gelin Ata Binmiş; İki Damla Gözyaşı; Kazanlık Göze Ateş; Yiyemediğim Para; Ha-şim Beyin Ayakkabıları; Şükür Nine; Duvarcı Şakir Usta)

Kıyıdaki Adam

(Uysal, İstanbul 1997, 26 öykü: Kıyıdaki Adam I; Kıyıdaki Adam II; Dorutay; Dayımın Kuzuları; Kösedağı Cinayeti; Yiyemediğin Para; Haşim Bey’in Ayakkabıları; Karanlık Öze Ateş; İki Damla Gözyaşı; Roman Olacak Hikaye; Mirka; Bilal’le Gülsüm’ün Hikayesi; Arpaçay’lı Gönül; Damat Adayı Kerim Bey; Gelin Ata Binmiş; Seydiköy’de Bir Öğretmen; Öğretmen Cezmi Bey; Kamil Efendi’nin Cinneti; Daşırada Kar Yağıyordu; Baltacı; Şükriye Nine; Duvarcı Şakir Usta; Cico Mehmet; Yol Arkadaşım; Gülkız; Bir Gizemli Ses)