Menu
Öykücüler Sözlüğü • MİNE TİMUR BRAGNER

MİNE TİMUR BRAGNER

Ankara’da doğdu. AÜ DTCF Prtohistorya ve Ön-Asya Arkeleojisi Bölümü’nü bitirdi; ayrıca Hititoloji üzerine eğitim gördü. Antalya Bölge Müzesi’nin kurucu kadrosunda yer aldı. İstanbul Hisarlar Müdürlüğü’nde, Bodrum Sualtı Arkeoloji Müzesi’nde yöneticilik yaptı. Keban ve GAP arkeolojik projelerinin yanısıra ulusal ve uluslararası kazı projelerinde çalıştı. Kültür Bakanlığı’ndaki görevinden istifa ederek, sadece edebiyatla ugraştı. Halen Heybeliada’da yaşıyor; sokak hayvanlarını koruma çalışmalarına katılıyor ve yontuyla uğraşıyor. Öykü kitapları dışında Bodrum-Halikarnossas-87 (?), The Seljuk’s (?) adlı inceleme-araştırma kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Dans Eden Muska

(Boyut, İstanbul 1997, 7 öykü: Yaşam Kaç Boyutlu?: Tanrı Olmak İstedim; Orospu; Cemile; Lalezar’da Dans Eden Muska; Düz Yolları Sevmem, Bilinmeyen Patikalardır Yolum...: Nilüfer; Köpek Salih; Bir Meyve Bıçağının Öyküsü)

Ege Konçertosu

(Boyut, İstanbul 1997, 7 öykü: Birinci Bölüm: Moderato Briliante; Girit-Rodos-Atina: Girit’ten Bodrum’a Uzanan Yolda...; Eski Bir Öpücük; Acropolis Adieu; İkinci Bölüm: Doğaçlama: ‘Küçük Bir Mozart Müziği’ Üzerine Doğaçlama; Üçüncü Bölüm: Finale Molto Sonorite; Heraklia-Iasos-Bodrum: Bafa Gölünün İncileri; Yunusunu Yitiren Kent; Kraliçeler Kenti mi? Bodrum mu?)