Menu
Öykücüler Sözlüğü • UMRAN NAZİF YİĞİTER

UMRAN NAZİF YİĞİTER

1915’de İstanbul’da doğdu. İlk ve ortaokulu Isparta’da (1927), liseyi İstanbul’da Pertevniyal Lisesi’nde (1933) okudu. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1936). Konya, Zonguldak illeriyle, çeşitli ilçelerde hakimlik ve savcılık, İstanbul’da serbest avukatlık yaptı (1943-1950). Demokrat Parti’den Konya milletvekili seçildi (1950). 1954 seçimlerinden bir süre önce milletvekilliğinden ayrılıp, noterlik yaptı. Edebiyat hayatına 1930’da bir çocuk dergisinde yayınlanan bir öyküsüyle başladı; sanat değeri taşıyan ilk öyküsü 1933’te Varlık’ta yayınlandı. Zonguldak’da bulunduğu yıllarda Yeni Zonguldak ve Ocak gazetelerini yönetti, yazı, öykü, roman tefrikaları bu gazetelerde yayınlandı. Öykü kitapları dışında Tango’nun Ölümü (tefrika, 1942-43) adlı roman, Kömür Havzasında Amele Huku (1943) adlı mesleki kitapları bulunan Umran Nazif Yiğiter 1964’te İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

Kara Kasketli Amele

(?, 1933)

İçimizden Birkaçı

(Zonguldak Halkevi, Zonguldak 1941, 13 öykü: Aşk İhtiyacı; Hayalimizdeki Dünya; Bir Müslümanın Ölümü; O da Öyle Bir Adamdı; Kiralık Odalar; Korku ile Geçen Bir Gece; Şişeler; Tipi; Arzusuz Geçen Günler; Yağmur; Kapı Yoldaşı; Ağı; Kadın ve Ekmek)

Yaşamak İçin

(Varlık, İstanbul 1948, 12 öykü: Yaşamak İçin; İnci Çiçeği; Hayata Dair; İki Çocuk; Namus; Madenkeş; Sazlı Bahçede; Merhem; Tazminat; Doğruluk Dikimevi; Matmazel Roza; Musa Çavuşun Oğlu)

Gar Saati

(Yeditepe, İstanbul 1951, 9 öykü: Gar Saati; Göç; 126 Numaralı Oda; Kapalı Kutu; Çağrı; Gök Gürlemesi; Rahmetli; Dairemiz; Otel)

Tepedeki Ev

(Seçilmiş Hikayeler Dergisi, Ankara 1954, 13 öykü: Tepedeki Ev; Süslen Berberi; Petrovski ve Kuşları; Mahmut; Yol Arkadaşı; Bahar Her Ağacı Yeşertemez; Yarım Gündelik; İki Mektup; Yaşasın Nafiz Bey; Dilekler; Emlak İş; Gizli Ödenek; Parkta Dinlediğim Hikaye)

Aşk Üçgeni

(Yeditepe, İstanbul 1962, 7 öykü: Aşk Üçgeni; Karanlıklar Ortasında; Şimdi Başkaları İçin; Son Kavgası; Bir Aşk Hikayesi; Çoğunluk Var; Hayır, Rana Bey Yaşıyordu)