Menu
Öykücüler Sözlüğü • İSMAİL AŞIKOĞLU

İSMAİL AŞIKOĞLU

1940’ta Yusufeli/Artvin’de doğdu. İstanbul Öğretmen Okulu’nu (1958), İstanbul Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü (1961), EÜ İktisadi ve İdari Bilimler Akademisi Gazetecilik Yüksek Okulu’nu (1974), AÜ Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Bölümü’nü (1977) bitirdi. Kars, Kütahya, İzmir ve Ankara’daki öğretmen okullarında, liselerde öğretmenlik yaptı, BilÜ’nde öğretim görevlisi olarak çalıştı, Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü (1978-80), izmir Büyükşehir Belediyesi genel sekreter yardımcılığı görevlerinde bulundu. Edebiyat hayatına 1961’de Varlık’ta yayınlanan bir yazısıyla başladı. Öykü ve yazıları Demokrat İzmir, Türk dili, Yelken, Emre, Elif, İmbat, Türk Folklor Araştırmaları dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Öfke Yutulmaz (1978), Güneş Susadı (1990) adlı romanları, Aşık Şenlik (1964), Türk Dili ve Edebiyatı (N. Odabaşoğlu ile birlikte, 1975), Türkçe Kompozisyon (1984), Ansiklopedik Türkçe Edebiyat Bilgileri (1986), Anlatım Sözlüğü (1997) adlı derleme ve sözlükleri bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Gitmek Üstüne

(Kovan, İzmir 1966, 11 öykü: Gitmek Üstüne; Kuşlar; Biri I; Biri II; Biri III; Biri IV; Biri V; Emmi I; Emmi II; Emmi III; Çıkmaz)

Türkiye’den Hikâyeler

(Antalya Belediyesi, Antalya 1975)