Menu
Öykücüler Sözlüğü • İBRAHİM YILDIRIM

İBRAHİM YILDIRIM

1950'de İstanbul'da doğdu. Atatürk Erkek Lisesi’ni, İÜ İktisat Fakültesi’ni bitirdi. Bankacılık yaptı; reklam sektöründe çalışarak emekli oldu. Yaşasın Edebiyat öykü seçkisini (C. Önderseven’le birlikte) kurdu ve yönetti (4 sayı, 1987-92). Edebiyat hayatına 1978’de Varlık dergisinde (İbrahim Yusuf imzasıyla) yayınlanan bir şiiriyle başladı. İlk öyküsü Oluşum'da yayınlardı. Uzun bir süre (1984-1988) Günümüzde Kitaplar dergisinde "Bir Zamanlar Bir Kitap"; Cumhuriyet Kitap ve Çerçeve'de "Sarı Yapraklı Kitaplar" başlığı adı altında denemeler yazdı. Halen Varlık ve Eşik Cini dergilerinde yazıyor. Öykü kitapları dışında Kuşevi'nin Efendisi (2000); Yaralı Kalmak (2001), Bıçkın ve Orta Halli (2003), Hal ve Zaman Mektupları – Vatan Dersleri (2006) adlı romanları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Bir Cinayetin Ekonomisi

(Çizgi, İstanbul 1987, 3 öyökü: Edip Sönmez’in Dönüşü; Bir Cinayetin Ekonomisi; Pencere Güzeli)

Kumcul

(altKitap, e-dergi 2000, 1 uzun öykü: Kumcul)

Müşteki Aşklar Kitabı Müsameretname’nin Muharriri Emin Nihad Bey Kimdir

(altKitap, e-dergi 2003, 1 uzun öykü: Müşteki Aşklar Kitabı Müsameretname’nin Muharriri Emin Nihad Bey Kimdir)

Hassas Ruhlar Şikâyetçi Aşklar

(Can, İstanbul 2004, 8 öykü: Hassas Ruhlar: Melek’ten sonra; Şair Ruhi Alemdar’ın Techiz ve Tekfini; Baudelaire Paradoksu; Şikâyetçi Aşklar: Yusuf ile Naşide; Foto Rüya; Müşteki Aşklar Kitabı: Başlangıç/ Avare Sandal; Mühim Şahsiyetler, Mühim Vakalar; Paper Mon Amour /Sonuç)