Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • PAKİZE BAŞARAN

    1923’te Bandırma/Balıkesir’de doğdu. Roman ve radyofonik oyunlar yazdı. Edebiyat hayatına 1946’da yazdığı öykülerle başladı. Öykü kitabı dışında, Son Baharımda Bahar (1...

  • PERİDE CELAL

    1916’da Fındıklı / İstanbul’da doğdu. Bayburtluoğlu ve Yönsel soyadlarını da kullandı. Haydarpaşa İlkokulu’nda, iki yıl Saint Pulchérie Fransız Kız Lisesi’nde okudu. Bi...

  • PERİHAN AKÇAY

    1958’de Konya’da doğdu. Tam adı Perihan Akçay Öz İlk ve orta öğrenimini Konya’da tamamladı. AÜ Hukuk Fakültesi’nde 1976’da başlayan yüksek öğrenimini, örtünme yasağı neden...

  • PERİHAN ÇELİK

    1953’te Tokat’ta doğdu. 1976’da ABD’ne yerleşti. West Virginia Üniversitesi’nde Alman ve Alman dilleri üstüne yüksek lisans yaptı; yanı üniversitede okutman oldu. ...

  • PERİHAN ERGUN

    1928’de İzmir’de doğdu. İlk ve ortaokulu Kasımpaşa’da, Liseyi Beyoğlu İnönü Kız Lisesi’nde okudu. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1953); ay...

  • PERİHAN ÖMER

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • PERİHAN TAYLAN

    1943’te doğdu. AÜ DTCF Fransız Dili ve Edebiyatı bölümünü bitirdi. Fransızca okutmanlığı yaptı. Turizm Bakanlığında çalıştı, oradan emekli oldu. ...

  • PEYAMİ SAFA

    1899’da İstanbul’da doğdu. Servet-i Fünun dönemi şairlerinden İsmail Safa’nın oğlu. Geçimini sağlamak için yazdığı popüler romanlarda Server Bedi imzasını kullandı. Babas...

  • PINAR AKA

    1969’da Ankara’da doğdu. Ankara’da Çankaya İlkokulu ve Tevfik Fikret Lisesi’nde, Strasbourg’da Université Louis Pateur ve İstanbul’da BÜ Kimya Bölümü’nde okudu (1992). ...

  • PINAR E. AYMAZ

    1969’da İstanbul’da doğdu. İÜ Eczacılık Fakültesi’ni bitirdi. MÜ Eczacılık Fakültesi’nde yüksek lisans yaptı. Araştırma görevlisi, memur ve serbest eczacı olarak çalıştı...

  • PINAR KÜR

    1943’te Bursa’da doğdu. Tam adı Havva Pınar Kür; İsmet Kür’ün kızı, Halide Nusret Zorlutuna’nın yeğeni, Emine Işınsu’nun kuzeni. İlk ve ortaokulu Ankara’da, liseyi New Yo...