Menu
Öykücüler Sözlüğü • SUAVİ KEMAL YAZGIÇ

SUAVİ KEMAL YAZGIÇ

1972’de İstanbul’da doğdu. Samatya Yunus Emre İlkokulu’nu (1984), Gölcük Barbaros Hayrettin Lisesi’ni, GÜ İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nü (1994) bitirdi. Haftalık İntermedya Ekonomi ve Türkiye gazetesinde çalıştı. Halen İstanbul’da Gerçek Hayat gazetesinde çalışıyor. Edebiyat hayatına, 1991’de Türk Edebiyatı dergisinde yayınlanan bir şiiriyle başladı. Öykü, şiir ve yazıları Yedi İklim, Kanat, Eksen, Yeni Dergi, Dergah, Ülke, Kırkayak, Kırklar, Hece, Edebi Pankart, Martı dergileriyle, dergibi, spesifik e-dergilerinde ve Yeni Şafak, Sağduyu, Milli Gazete ve Zaman gazetelerinde yer aldı. Öykü kitabı dışında, Sebepsiz Serçe (2001) adlı şiir, Avrupa Birliği (2005) adlı derleme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Kırk Gri Hırka

(Eylül, İstanbul 2002, 36 öykü: Kafesini Unutan Kuş; Sarmaşık; Kalp Ne Kalp; Leke; Mecaz; Gölgelenmeler; Bana Dair; Başlamak; Daha Önce Denizi Hiç Görmemiştim; Yanık Gerçek; Yırtık Bir Harita; Kadeh; Kırık; Sırça Serçe; Issız; Başkası; Derbağ; Seyrangah; AH! Minel Aşk; Hezene; Kendi Arama Töreni; Dünyanın Bütün Törenleri; Dudaklara Konan Kelebekler; İçdenizim Alev Alınca; Korku Kadınları Kanavası; Vadedilmemiş Toprak; Deneyiş Bağırtı Yok Odalarda; Puslu La; Gürültü; Bekleyiş; Labirent; Buğu; Dem; Dans)