Menu
Öykücüler Sözlüğü • ZİYA MISIRLI

ZİYA MISIRLI

1926’da Çaycuma / Zonguldak’ta doğdu. Lise öğrencisiyken kaza sonucu gözleri kör oldu. Keman ve ud dersleri alarak, beste yaptı. İzmir Körlere Yardıb Derneği’nin üyesi sıfatıyla Türkiye’yi gezerek göz sağlığı ve körlük konusunda konferanslar verdi (1950-70). Öykü kitapları dışında Karanlığın Güneşi (1973) adlı roman, Kalbe Çevrilen Gözler (1956), Gurbette Bir Damla (1957), Kalbimin Sesi (1958), Okulda Bir Yıl (1958), Gönlümün Dalı (1960), Bahçemde Bir Demet (1963), Dalımdaki Son Yaprak (1964), Görenkalp (1967), Çırpınış (1972), Sevi de Çiçek Açar (1991), Gülün Kökündeki Işık (1997) adlı şiir, Çaba (1968), Gezilerimden Anılarım (1968) adlı gezi, anı kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Yaşantımdan Birkaç Yaprak

(Hüsnütabiat Matb., İstanbul 1962; Hüsnütabiat Matb., İstanbul 1977, 19 Öykü: Tabaktaki Kuş, Horoz Öttü İş Bitti, SÖylesem mi Söylemesem mi?, Otuz Yıl Sonra Buyruk Erini Arayan Paşa, Bayrak Sevgisi, Acı Bir Şaka, Topal Adam, İyilik ve Ödülü, Fıkralar, Be-nimkiler Çıkmıyor, Kedinin Cezası, Çocuk Bahçesi, Cik Deyon Ya, Hocanın Öfkesi, Bilmeceler, Dur Bey Geliyor, Sararan Çaylar, Mustabey, Bilmecelerin Yanıltısı)

İstiklal Madalyası

(Hüsnütabiat Matb., İstanbul 1963)

Dilenci

(Hüsnütabiat Matb., 1967 İstanbul, 1 uzun öykü: Dilenci)

Ben ve Hikayelerim

(Hüsnütabiat Matb., İstanbul 1964; Hüsnütabiat Matb., İstanbul 1977, 24 Öykü: Ben Ve Öykülerim, Akat, Giden Gelir mi, Bak ta Al Bakkaliyesi, Ay Neydi O, Yabancı Adam, Bir Kaç Dakikalık Yabancı, Gevezelik, Karabaş, Küçük Çanta, Çocuklarımız İçin, I Köye Doğru, II Ye-ğen ve Dayı, III Çilek, Göz İğnesi, Hıştamayın Be, Sobanın İçindeki Çorbalar, Ata’nın Önünde, Üzüm Gecesi, Bakır Güğümdeki Limonata, İki İlçe Arasında, Otel Odasından Bir Sesleniş, Bir Sa-bah Kahvaltısı, Sözcüklerin Anlamları)

Anne

(Hüsnütabiat Matb., İstanbul 1968, 4 Öykü: Annemin Göz Yaşları )

, Kaybolan Çocuk, Vatan ve Ana, Analık

Gurbet Rüzgarı

(1968)

Siyah Çanta

(Hüsnütabiat Matb., İstanbul 1970, 14 öykü: Siyap Çanta; Garda Bir Gece; Soför Nazmi; Gurbeet Türküsü; Garip İyilik; Hamamcının Telaşı; Eski Ceket; Heybeci İlyas Efendi; Özlenen Yıllar; Buna dağdan Gelip Bağdakini Kovmak Derler; Otelde Bir Gün; Emektar Bavul; Çizik Saz; Mektup)

Öğretmenim

(Hüsnütabiat Matb., İstanbul 1972, 15 Öykü: Öğretmen Anılarından )

, II-Tek Parmak, III- Darıldın mı?, Ahtapot, Yücedağ’dan Sesler, Çift Dikiş, I- İlk Ders, II- Yanılgı, Telg-raf, Öğrenci Anıları:

(12 küçük öykü)

, Uçurtma, Diploma

(Ana, baba anılarından)

, Görev İzlenimle-ri, Çelişki, Öğretmenim, Anı Defterimden

Dost Eli

(Hüsnütabiat Matb., İstanbul 1977, 15 Öykü: Derviş Dede, Kuyruklu Yalan, Dost Eli, Ala-calı Yılan, Kapıcı, Gölge Payı, Yalnız Adam, Baba Sergisi, Dar Boğazdaki Balık, Öç, Söz Veriyorum, Duvardaki Saat, Dilenci, Baba Oğul Çelişkisi, Özışık Satışevi, Altın Tepesi)

Işıksız Yaşantılar

(Hüsnütabiat Matb., İstanbul 1979, 18 öykü: Işıksız Yaşantılar; Karanlık Evrenden Özgün Anılar; Yanlış Arkadaş; İkindi Çayı; Ağaçtaki Armutlar; Vah, Eşeğim Vah!; Motor Bileti; Görmez Evreninden Kesitler; Ölen Kim?; Hafız; Yazı Masamın Zili; Büyük Taş; Marmara Gezisi; Görmezle Kötürüm; Ödül; Sanık; Kütükte de Yeri Yok; Gurbet Türküsü)