Menu
Öykücüler Sözlüğü • PINAR KÜR

PINAR KÜR

1943’te Bursa’da doğdu. Tam adı Havva Pınar Kür; İsmet Kür’ün kızı, Halide Nusret Zorlutuna’nın yeğeni, Emine Işınsu’nun kuzeni. İlk ve ortaokulu Ankara’da, liseyi New York’ta, New York’ta başlayan üniversite öğrenimini, İstanbul’da Robert Kolej Yüksek Bölümü’nde tamamladı. Sorbon Üniversitesi’nde Karşılaştırmalı Edebiyat Kürsüsü’nde doktora yaptı (1964-69). Yurda döndükten sonra Ankara’da Devlet Tiyatrosu’nda dramaturg (1971-73), İÜ Yabancı Diller Yüksekokulu’nda öğretim görevlisi olarak çalıştı (1979-96). Halen BilÜ’nde öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır. Tiyatro ilgisiyle öğrenciliğinden itibaren sanat / edebiyat hayatının içinde yer alan Pınar Kür’ün ilk öyküleri 1971-73’te Dost dergisinde yayınlandı. Öykü kitapları dışında Yarın... Yarın... (1976), Küçük Oyuncu (1977), Asılacak Kadın (1979), Bitmeyen Aşk (1986), Bir Cinayet Romanı (1989), Sonuncu Sonbahar (1992) adlı roman, M. West, O. Fallaci, J. London, J. Rhys, Van Gogh, V. Nabokov, A. S. Byatt, J. Witterson’dan çeviri kitapları bulunmaktadır. Akışı Olmayan Sular’ıyla 1984 Sait Faik Hikâye Armağanı’nı kazandı.

Öykü Kitapları:

Bir Deli Ağaç

(Yazko, İstanbul 1981, 5 öykü: Yaz Gecelerinde Keman; Herkes Bana Düşman; Taksim-Maçka; Bir Ayrılık Şarkısı; Bir Deli Ağaç;)

Akışı Olmayan Sular

(Can, İstanbul 1983, 5 öykü: Biraz Daha Ölem; Kısa Yol Yolcusu; Leyla İçin Şiir; Soz Çizgi; Bitmiş Zamana Dair)

Hayalet Öyküleri

(Everest, İstanbul 2004, 5 öykü: Hayalet Hikâyesi )

; Düşman

(Uyumak)

; Edebiyat Neye Yarar?

(Kına)

; Gece Görüşmesi

(Ziyaretçi)

; Ses

(Sesler)