Menu
Öykücüler Sözlüğü • BEKİR SITKI KUNT

BEKİR SITKI KUNT

1905’te Antakya'da doğdu. Antakya'da Habib Neccar İlkokulu, Numune Mektebi ile Antakya İdadisinin ilk bölümünde ve Fransızların idaresindeki Antakya Lisesinde okudu (1912-1923). İstanbul'a gelerek bir yıl Edebiyat Fakültesine devam etti, ardından Hukuk Fakültesi'ne girdi (1925), bu arada Vakit gazetesinde çalıştı (1925-1930). 1928'de Hukuk Fakültesini bitirmesine rağmen Vakit'te çalışmaya devam etti. Düzce, Uşak ve Aydın’da hakimlik, Temyiz Mahkemesi başsavcı yardımcılığı (1930-34), Uşak Şeker Fabrikası'nda hukuk müşavirliği yaptı. Hatay probleminde orada bulundu (1938); Hatay Meclisi’ne Antakya Milletvekili olarak girdi (1938-39). Antakya’da yayınlanan Yeni Gün gazetesinde başyazarlık yaptı. Hatay’ın Türkiye’ye katılmasını izleyen günlerde Hatay milletvekili seçildi (1939-46). Yeni seçimlerde milletvekili olmayınca hakimliğe döndü; İstanbul Asliye Ceza hakimi olarak çalıştı (1947-59). Edebiyat hayatına 1922’de Yeni Adana gazetesinde çıkan bir yazısıyla başladı. Düzyazı şiir, öykü ve yazıları Vakit, Son Saat, Varlık, Adımlar, Yurt ve Dünya, Yeditepe dergi ve gazetelerde yer aldı. Bekir Sıtkı Kunt 1959’da İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

Memleket Hikayeleri

(Remzi, İstanbul 1933, 9 öykü: Köylünün Yediği Kazık; Bu Bir Değirmen Hikayesidir; Çifte; Hancı Fettah Efendi; Bar Açan Mütekait; Erbabı Mesalih; Hazreti Cimri Aleyhisselam; Küp Kapağı; Arap Hoca;)

Talkınla Salkım

(Bozkurt Matb., İstanbul 1937, 14 öykü: Talkınla Salkım Hikâyesi; Hayırsız Evlât; Düşmez Kalkmaz Bir Allah; İki Hasta; Haciz; Babamın İntikamı; Fahişe; Karikatür; Borçlu; Şaka Ni-yetine; Yok Arkadaşları; Uyku İlâcı; Unvan Düşkünü; Avcı Hattı)

Arzu ile Kanber

(Matbuat Umum Müdürlüğü, Ankara, 1940)

Herkes Kendi Hayatını Yaşar

(Vakit Matb., İstanbul 1941, 6 öykü: Herkes Kendi Hayatını Yaşar; Kötüler İçinde Bir İyi; Baba ve Kızı; Kanca; Yaldız; Daire)

Yataklı Vagon Yolcusu

(Varlık, İstanbul 1948, 14 öykü: Yataklı Vagon Yolcusu; Her Günkü İnsanlardan Biri; Beşibirlik; Tabak Osman; Aşk; Aşkı Kamçılayan Bahar; Yarıkkaya; Paralı Kurt; Bir Çaresi Var; Zamane Kocakarısı; Mühür; Gönül Bu Taşradan Gelen Hasta; Meslek Sırrı)

Ayrı Dünya

(Yeditepe, İstanbul 1952, 9 öykü: Ayrı Dünya; Zır, Zır!; Baba; Hangisi; Köprü Altı; Suç Ortağı; Hayat Her Zaman Olduğu Gibi; Pazar Dönüşü; Zeynep Kadın)

Yeni Hikayeler

(Varlık, İstanbul 1957)