Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • UĞUR ERSOY

    Mersin’de doğdu. Tarsus Amerikan Koleji’ni, Robert Koleji’ni bitirdi. Texas Üniversitesi’nde yüksek lisans ve doktora derecesi aldı. 1959’da girdiği ODTÜ’de, rektör yard...

  • UĞUR İLHAN

    1954’te doğdu. Şehirlerarası telefon santralında, bankada çalıştı. Özel bir kuruluşta muhasebe müdürlüğü yaptı. Bakırköy Kadın Kültür Evi’nin kurucuları arasında yer aldı ...

  • UĞUR ÖZAKINCI

    1960’ta doğdu. Edebiyat, sinema, fotoğraf ve reklamcılık öğrenimi gördü. 12 Eylül döneminde, 5,5 yıl tutuklu kaldı, özgürlüğüne kavuştuktan sonra reklamcılık yaptı, Macr...

  • ÜLKER AYGÜN

    1961’de Aydoğmuş kasabası / Keçiborlu / Isparta’da doğdu. Aydoğmuş İlkokulu’nu (1974), Isparta Ş. Ali İhsan Kalmaz Kız Lisesi’ni (1980), AnaÜ Açıköğretim Fakültesi sosyal ...

  • ÜLKÜ AREN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ÜLKÜ AYVAZ

    1955’te Bayburt’ta doğdu. Öykücü Sezer Ateş Ayvaz’ın kocası. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul’da tamamladı. AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Kürsüsü’nü bitirdi (1...

  • ÜLKÜ TAMER

    1937’de Gaziantep’te doğdu. Gaziantep’te Dayı Ahmet Ağa İlkokulu’nda, İstanbul’da Robert Kolej’de okudu (1958). İÜ Gazetecilik Enstitüsü’ndeki yüksek öğrenimini tamamlama...

  • ÜLKÜ ULUIRMAK

    1939’da Şereflikoçhisar / Ankara’da doğdu. asıl adı, Ülkü Alçora. Ankara Kız Lisesi’ni, DTCF Fransız Filolojisi ile Klasik Filoloji bölümlerini bitirdi. TRT Ankara rady...

  • ULUFER ŞAHİN

    İzmir’de doğdu. Ortaöğrenimini İzmir’de tamamladı. Öykü kitabı:

  • ULUS FATİH

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ULVİYE ALPAY

    1951’de Adana’da doğdu. Zübeyde Hanım Kız Meslek Lisesi’ni bitirdi (Ankara, 1969). Ankara’da memur olarak çalıştı (1973-79), İstanbul’a yerleşti. 1996’dan sonra yazı hay...

  • ÜMİT FEHMİ SORGUNLU

    1949’da Kayseri’de doğdu. Ortaokulu bitirdi (1964). Çeşitli işlerde çalıştıktan sonra SSK Bölge Müdürlüğü memurluğundan emekliye ayrıldı (1995). Berceste ve Öncü Edebiyat...

  • ÜMİT KAFTANCIOĞLU

    1934’te Saskara köyü / Hanak / Kars’ta doğdu. Asıl adı Garip Tatar. Cliavuz Köy Enstitüs’nü (1957), Balıkesir Necatibey Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1964). Mardin’de ilk...

  • ÜMİT KIVANÇ

    1956’da İstanbul’da doğdu. Tam adı İsmail Ümit Kıvanç. Orta öğrenimini İstanbul Erkek Lisesi’nde tamamladı. Bir süre Şişli Siyasal Bilimler Yüksek Okulu’nda okudu, İÜ Bası...

  • ÜMİT OTAN

    DEÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-Televizyon Bölümü’nü bitirdi. Nokta dergisinde, Cumhuriyet gazetesi İzmir Bürosu’nda muhabir olarak çalıştı. Kişisel fotoğraf sergiler...

  • ÜMİT ÜNAL

    1965’te Tire / İzmir’de doğdu. Menemen Lisesi’ni (1981), DEÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-Televizyon Bölümü’nü bitirdi (1985). Film ve reklam senaryoları yazdı, hale...

  • ÜMİT YAŞAR OĞUZCAN

    1926’da Tarsus’ta doğdu. Eeskişehir İnkılap İlkokulu’nu (1937), Konya Askeri Ortaokulu’nu (1940), Eskişehir Ticaret Lisesi’ni (1945) bitirdi. Çeşitli bankalarda memur o...

  • UMRAN NAZİF YİĞİTER

    1915’de İstanbul’da doğdu. İlk ve ortaokulu Isparta’da (1927), liseyi İstanbul’da Pertevniyal Lisesi’nde (1933) okudu. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1936). Konya, Zongu...

  • UMUR BUGAY

    1941’de Ankara’da doğdu. Haydarpaşa Lisesi’ni (1959), İÜ Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nü bitirdi (1964). Gülriz Sururi-Engin Cezzar Tiyatrosu, Halk Oyuncuları ve D...

  • ÜSTÜN AKMEN

    1943’te İstanbul’da doğdu. Şişi 19 Mayıs İlkokulu’nu, İtalyan Lisesi’ni, İÜ İktisat Fakültesi’ni bitirdi. 1969’dan itibaren özel şirketlerde üst düzey yönetici olarak çal...