Menu
Öykücüler Sözlüğü • AHMET ÜMİT

AHMET ÜMİT

1960’ta Gaziantep’te doğdu. İlk ve orta öğrenimini Gaziantep ile Ergani’de tamamladı. MÜ Kamu Yönetimi Bölümü’nü bitirdi (1983). Bir süre Moskova Sosyal Bilimler Akademisi’nde okudu (1985-86). Reklam sektöründe çalıştı. Yine Hişt adlı dergiyi çıkardı (1990-1998). Çakalların İzinde adlı TV dizisinin senaryo yazılımına katıldı (1994). Edebiyat hayatına Adam Sanat’ta çıkan bir şiiriyle başladı. Öykü, şiir ve yazıları Yine Hişt, Öküz, Adam Sanat ve Cumhuriyet Kitap’ta ve Yeni Yüzyıl gazetesinde yer aldı. Öykü kitapları dışında, Sokağın Zulası (1989) adlı şiir, Sis ve Gece (1996), Kar Kokusu (1998), Patasana (2000), Kukla (2002), Şeytan Ayrınıtıda Gizlidir (2002), Beyoğlu Rapsodisi (2003), Başkomiser Nevzat – Çiçekçinin Ölümü (2005), Kavim (2006), Ninatta’nın Bilezigi (2006), İnsan Ruhunun Haritası (2007) adlı polisiye roman, Masal Masal İçinde (1994) adlı masal kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Çıplak Ayaklıydı Gece

(Cem, İstanbul 1991, 5 öykü: Bir Akdeniz Düşü; Sığınak; Ölümün Hükmü Yok; Pezevenk; Gökyüzünde Yıldız Olmak)

Bir Ses Böler Geceyi

(Cem, İstanbul 1998)

Agatha’nın Anahtarı

(Can, İstanbul 1999, 10 öykü: Agatha’nın Anahtarı; Kitap Katili; Kör Bican’ı Kim Vurdu?; Savcıyı Öldürmek!; Çalınan Ceset; Arsadaki Bacak; Sevgilim Tiner; Altın Ayaklar; Siyah Taşlı Yüzük)

Aşk Köpekliktir

(Doğan, İstanbul 2004, 10 öykü: Önsöz Yerine ya da Aşk Rüzgarın Söylediği Bir Şarkıdır; Aşk Bir Mucizedir; Kafi Değildir Aşk; Aşk Çözümsüz Bir Problemdir; Aşk Bir Cinayettir; Aşk Bir Düellodur; Aşk Bir Yanılsamadır; Aşk Bir Özentidir; Aşk Bir Ütopyadır; Aşk Köpekliktir)