Menu
Öykücüler Sözlüğü • MEHDİ HALICI

MEHDİ HALICI

1927’de Konya’da doğdu. Tarihi çalışmalarında kullandığı Çemşit Bender adıyla tanınmıştır. Şair Feyzi Halıcı’nın kardeşidir. İlk ve orta öğrenimini Konya’da tamamladı (1946). İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1950). Caen Üniversitesi’nde (Fransa) “Osmanlı Maliye Tarihi” konulu teziyle doktro oldu (1953-58). Oslo Üniveritesi’nde kooperatifçilik alanında eğitim aldı (1958-60). 1960’ta Türkiye’ye döndü, ’60 darbesinde Kürtçülük suçlumasıyla tutuklandı, genel afla serbest kaldı. Bir süre Feyzi Halıcı’nın Çağrı dergisini yönetti. Konya Gazeteciler Cemiyeti başkanlığı (1960-61), serbest avukatlık yaptı (1960-73). 1974-83 arasında Norveç’te yaşadı, Halen İzmir’de yaşıyor. Edebiyat hayatına 1941’de Arkadaş adlı bir öyküsüyle başladı. Öykü ve yazıları Varlık, Türk Dili, İstanbul ve Çağrı dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Çatıdaki İsa (1995) adlı bir romanı, tarihi inceleme-araştırma, derleme ve mesleki kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Gülen İnek

(Çağrı, İstanbul 1959)

Karides Durağı

(Kendi yayını, İstanbul 1967, 7 öykü: Sihirbaz, Ben ve Üç Adam; Kardes Durağı; Köprü; Zenge; Çamur; Kan; Çoban)

Kürt Kızı Zenge

(Berfin, İstanbul 1992)