Menu
Öykücüler Sözlüğü • DURALİ YILMAZ

DURALİ YILMAZ

1948’de Acıpayam/Denizli’de doğdu. İlköğretimini Acıpayam’da, ortaöğrenimini Burdur’da, yükseköğrenimini MÜ İlahiyat Fakültesi’nde tamamladı (1971). İÜ İktisat Tarihi Bölümü’nde yüksek lisans (1984), MSÜ’de edebiyat doktorası yaptı; doçent (1988) ve profesör oldu (1993). Diyanet İşleri Başkanlığı’nda kurumsal gazete ve dergisinin teknik işlerinde çalıştı (1971). İÜ İletişim Fakültesi’nde Tanıtım ve Halkla İlişkiler Başkanlığı, İÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde müdür yardımcılığı görevlerini yürüttü. Harp Akademilerinde basın ve halkla ilişkiler derslerini verdi. MuÜ Fen Edebiyat Fakültesi Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü’nün kuruluşunu tamamladı; aynı fakültede dekanlık yaptı (1996-1988). İÜ Türk Dili Bölümü Başkanlığı’na getirildi (1988) ve buradan emekliye ayrıldı (1999). Yakın Doğu Üniversitesi’nde İletişim Fakültesi dekanlığı yaptı (2000-2004). Halen İstanbul’da İsKÜ Türk Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanlığını yürütüyor. Edebiyat hayatına 1965’te Burdur’un Sesi adlı mahalli gazetede yayınlanan yazılarıyla başladı. Öykü ve yazıları Hareket, Diriliş, Edebiyat, Büyük Doğu, Hisar dergileriyle Türkiye ve Yeni Devir gazetelerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Aziz Sofi (1975), Siyah Perdeli Evler (1976), Ankara’da Ölüm (1976), Fetva Yokuşu (1975), Çilekeş Müslümanlar (1982), Ölmeden Ölenler (1987), Yesevi Irmakları (1995), Kıyam (1997), Kutup Yıldızları (2000), Şeyh Bedreddin: Sufi İsyanı (2001), Çerağ Uyanacak mı? (2002) adlı roman, Romanımız ve İnsanımız (1976), Roman Kavramı ve Türk Romanının Doğuşu (1989), Türkçe ve Kompoziyon (1990), Roman Sanatı ve Toplum (1996) adlı inceleme, Sevgiyi Öğrenen Adam (?)adlı senaryo, Hayy Bin Yakzan, Erzurumlu İbrahim Hakkı ve Ahmet Mithat Efendi’den sadeleştirme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Söylenmeyen

(Fetih, İstanbul 1975, 15 öykü: Camdaki Dünya; Yılanı Öldürmek; Kumru; Gölgeler; Uyur Gezerler Kenti; Söylenmeyen; Sınırlı Ülke; Derenin Kanı; Can Çekişme; Haberci; Kovulmak; Akşam Yemeği; Altın Beşik; Geziciler; Ekmek)

Gel İçimde Ağla

(Işır, İstanbul 1981; Ötüken, İstanbul 1997, 10 öykü: Hikayeci; Dansedebilmek; Pansiyon Gönüldeki Deniz; Yüreğimi Sana Bırakıyorum; Sevgiliye Mektup; Gel İçimde Ağla; İşsiz; Kaybolan Bayram; Tutunma; Şiir İçin Yaşayan Adam)

Akrebin Dansı

(Yedi İklim, İstanbul 1989; Ötüken, İstanbul 1997, 9 öykü: Göründüm Sureta İnsan; Akrebin Dansı; Baba İle Oğul; Serekat-ı Mevt; Sezaryen; Sevgiyi Öğrenen Adam; Gelinlik; Bilezik; Dönüm Noktası)

Dansedebilmek

(Ötüken, İstanbul 1997, 38 öykü: Söylenmeyen: Camdaki Dünya; Yılanı Öldürmek; Kumru; Gölgeler; Uyur Gezerler Kenti; Söylenmeyen; Sınırlı Ülke; Derenin Kanı; Can Çekişme; Haberci; Kovulmak; Akşam Yemeği; Altın Beşik; Geziciler; Ekmek; Gel İçimde Ağla: Hikayeci; Dansedebilmek; Pansiyon Gönüldeki Deniz; Yüreğimi Sana Bırakıyorum; Sevgiliye Mektup; Gel İçimde Ağla; İşsiz; Kaybolan Bayram; Tutunma; Şiir İçin Yaşayan Adam; Akrebin Dansı: Göründüm Sureta İnsan; Akrebin Dansı; Baba İle Oğul; Serekat-ı Mevt; Sezaryen; Sevgiyi Öğrenen Adam; Gelinlik; Bilezik; Dönüm Noktası; Sonrakiler: Bir Hikaye Uğruna; Sanatın Başlangıcı; Bu Benim Müziğim; Bakkal)