Menu
Öykücüler Sözlüğü • İ. GÜVEN KAYA

İ. GÜVEN KAYA

1944’te Ünye / Ordu’da doğdu. İlk ve ortaokulu Ünye’de, liseyi Samsun’da okudu. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Kosova Üniversitesi’nde doktora yaptı. İzmir liselerinde (1969-1981), Buca Eğitim Enstitüsü’nde öğretmenlik yaptı. Kosova (1981-87) ve Boğaziçi (1988-1997) üniversitelerinde öğretim üyesi olarak bulundu. Halen Kocaeli Üniversitesi’nde Türk edebiyatı doçenti olarak çalışıyor. Edebiyat hayatına 1969’da Bizim Ünye gazetesinde yayınlanan bir yazısıyla başladı. Öykü ve yazıları Hisar, Varlık, Türk Dili, Sanat Olayı, Yazko Edebiyat, Demokrat İzmir, Adımlar, Ortaklaşa, Tarih ve Toplum, Yaşasın Edebiyat, Çevren, Sesler (Yugoslavya), dergi ve gazetelerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Yugoslavya Türk Halk Edebiyatına Gerçekçi Bir Bakış (1985), Yugoslavya Türk Halk Edebiyatı (1993), Ömer Seyfettin, Hayatı, Sanatı ve Yapıtları (1991), Derviş Şemsi and his Mesnevi Deh Murg (1997) adlı araştırma, inceleme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

İki Gündüz Bir Gece

(Ozan, İzmir 1979)

Herhangi Bir Yerde

(Gündem, İzmir 1981, 8 öykü: Herhangi Bir Yerde; Buzdolabı; Tedirgin Bir Yaz; Yaşam ve Ölüm; Oyuncakçı; Yolculuğa Benzer Birşey; Tüp Bebek; Karanlığın İçinden)