Menu
Öykücüler Sözlüğü • ÜLKÜ TAMER

ÜLKÜ TAMER

1937’de Gaziantep’te doğdu. Gaziantep’te Dayı Ahmet Ağa İlkokulu’nda, İstanbul’da Robert Kolej’de okudu (1958). İÜ Gazetecilik Enstitüsü’ndeki yüksek öğrenimini tamamlamadı. Öğrenciliğinde Robert Kolej Tiyatrosu’nda, özel tiyatrolarda (1964-68) oyunculuk yaptı. Milliyet ve Karacan Yayınları’nda çalıştı, Milliyet Çocuk, Milliyet Sanat, Sanat Olayı dergilerini yönetti (1983). Bir süre Onk Ajans’ta çalıştı. Halen Radikal gazetesinde köşe yazıları yazıyor. Edebiyat hayatına 1948’de yazıdığı bir okul oyunuyla başladı. İlk şiiri 1945’te Kaynak’ta yayınlandı. Yazı ve şiirleri Varlık, Yazar Postası, Yeditepe, yenilik, dost, Yeni Dergi, a, Yeni a, Papirüs, Sanat Olayı, Milliyet Sanat, Gösteri, Kitap-lık dergilerinde yer aldı. Öykü kitabı dışında Soğuk Otların Altında (1959), Gök Onları Yanıltmaz (1960), Ezra ile Gary (1962), Virgülün Başından Geçenler (1965), İçime Çektiğim Hava Değil Göksuyudur (1966), Sıragöller (1974), Seçme Şiirler (1981), Yanardağın Üstündeki Kuş (1986) adlı şiir, Duygular Konuşuyor (1948) adlı oyun, Alleben Anıları (1997), Yaşamak Hatırlamaktır (1998), çak sayıda çocuk kitabı ve derleme, O. Süleymanov, R. Alberti, Y. Yevtuşenko, F.G. Lorca, E. Pound, Tagore, Şolohov, W. Faulkner, J. Haşek, E. Hemingway, E. Caldwell, E. Morris, C. Aytmatov, T. Deery, E. Quenn, A. Maurois, J. Herzberg, C. Colladi. La Fontaine, R. Alcock, S. F. Mahmut’tan çeviri kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Alleben Öyküleri

(Can, İstanbul 1991, 4 öykü: Sitti Zeynep; Çete İsmail; Şekerci Asım; Macı Hü-seyin)