Menu
Öykücüler Sözlüğü • ÖZDEMİR ASAF

ÖZDEMİR ASAF

1923’te Ankara’da doğdu. Tam adı Halit Özdemir Arun. Orta öğrenimini Galatasaray ve Kabataş liselerinde tamamladı (1942). İÜ Hukuk Fakültesi, İktisat Fakültesi ve Gazetecilik Enstitüsü’nde okudu ancak hiç birini bitirmedi. Sigortacılık, kitapçılık ve meyhanecilik yaptı. Zaman ve Tanin gazelerinde çevirmen olarak çalıştı. Sanat Basımevi’ni (1950), Yuvarlak Masa Yayınları’nı kurdu ve yönetti (1955). Edebiyat hayatına 1940’ta Servetifünun / Uyanış dergisinde yayınlanan bir şiiriyle başladı. Şiirleri Büyük Doğu, Varlık, Kaynak, Edebiyat Dünyası, Amaç, Yirminci Asır, Yeditepe, Şadırvan, Seçilmiş Hikayeler, Küçük Dergi, Yenilik, Vatan, Türkçe, Dost, Türk Dili dergilerinde yer aldı. Öykü kitabı dışında Dünya Kaçtı Gözüme (1955), Sen Sen Sen (1956), Bir Kapı Önünde (1957), Yuvarlağın Köşeleri (özdeyişler-etika, 1961), Yumuşaklıklar Değil (1962), Nasılsın (1970), Çiçekleri Yemeyin (1975), Yalnızlık Paylaşılmaz (1978), Bir Kapı Önünde (1982), Benden Sonra Mutluluk (1984), Seçme Şiirler (1997) adlı şiir, O. Wilde’dan çeviri kitapları bulunan Özdemir Asaf 1981’de İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

Dün Yağmur Yağacak

(Adam, İstanbul 1987, 70 öykü: Ben Hiç Kimseye O Gece Çok Güzeldi Diyemeyeceğim; Kendimizle Başbaşa; Masasında Bulduğumuz; Bir Oyun Oynanacaktı; Artık O O Değil; Köprüler; Bademcik Üstüne; Bana Yazmadığınız Mektup Efendim, Söylemediğiniz Kanılarınız, Gözleriniz, Arkamdaki Gözleriniz; Canbaz; Kırılmadık Bir Şey Kalmadı; Aynı- Bir Ayrı- Bir’e; Bir Çiviyi İkiye Bölsen...; Göz Caddesinde Bir Yaban; Adam Parçasının Dönüşü; Yaşamak Korkusu; İşsizlik Heykeli; Ben BEN’İM; İyi Bir Öl De Öyle Gel; Seni Öldüreceğim; Seni Öldüreceğim; Durum; Krallarla Kraliçelere Mektuplar’dan; Kalk Kendin; Dört Evden Dört Ölü; O Ara Ne Oldu; Garıdan Cadı; Falcı; Namus; Değişişlerim; Konuşmak; Hiçinci Sokak; Merdiven; Hiç Kimse; Bedava Uykusuzluklar; Ne Kadar Benzersen O Kadar Rahat; Boğayı tutan Çocuğun Ole’si; Birşey Yapmak Lazım; Nereye – Ne Zaman – Kim – Ben; Andrea Doria’da Bir Kurt; Bonservis; Yolun Apaçık Olmasın; Asıl Gülmek; Bayla Opu Ata Tat; Fantasia; Gecikmiş Yalanın Erkenleştirilmesi Yoluna Döşemeler; Arkadaşlık; Son Kelime; Yalnızlıklar; Oralı Değil; Yirminci Asır Bitmeyecek; Ölümsüz Yüzyıl’da; Çalmayan Hırsız; Ormanda Bir Ağaç; Uzaktan Uzaktan; İnsanlığın Birinci Yıldönümü; Rejisör ile Dekoratör; Haksızlık; Uzun Mektup; İnsan Hürdür; Şeycere; Çok; Karşıtsız; Şöhret; Vapur; İp Ucu / Beta Alpha; Önemli Bir Durum; Karışık Ama...; En Yaşayan; Sağol Mağol; Dün Yağmur Yağacak)