Menu
Öykücüler Sözlüğü • KARİN KARAKAŞLI

KARİN KARAKAŞLI

1972’de İstanbul’da doğdu. Sankt Georg Avusturya Lisesi’ni, BÜ Yabancı Diller Yüksek Okulu Mütercimlik – Tercümanlık Bölümü’nü bitirdi. 1996’dan beri Agos gazetesinde kültür – sanat editörü olarak çalışıyor. Edebiyat hayatına 1996’da Adam Öykü’de yayınlanan Sis’in Ötesi adlı öyküsüyle başladı. Öyküleri Agos, Varlık, Üçüncü Öyküler ve Adam Öykü dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Ay Denizle Buluşunca (1997) adlı çocuk romanı, A. Brookner, P. Esterhazy’den çeviri kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Başka Dillerin Şarkısı

(Varlık, İstanbul 1999, 26 öykü: Sen, Vapurlar ve Sis; Teğmen Ali İhsan Kalmaz’ın Hikâyesi; Fotoğraflar; Sis’in Ötesi; Öncesiz Sonrasız Ellerimiz; Söz’ün Ötesi; Ses’in Ötesi; Sahnede; Tersi Yüzü; Soluğumuz Ses Verince I; Sesimiz Soluk Alınca II; Sen’in Halleri; Vardığım; Çarpı İki; Öğleden Önce, Öğleden Sonra; Çöpkadın; Son Bir Bahar; Yol Monologları; Aynı; Rastlantılar Üçlemesi, Çiçekli Adam I; Beklenen Kadın II; Çiçeklenen Kadın III; An Meselesi, Ölenler I; Doğanlar II; Ay-Rı; Çok Uzak Fazla Yakın, Mecal I; Meram II)

Can Kırıkları

(Doğan Kitap, İstanbul 2002, 11 öykü: Garine; Rüya; oyuncaklar arasında I, Melül; Oyuncaklar arasında II, Hepgül; Rüzgara Karşı; Sabır Taşı; Arada; Masal Dünya; Sürgün Tanrıçalar; Sonrasız; Zoraki Mültecinin Sustukları)