Menu
Öykücüler Sözlüğü • ÖMER FARUK TOPRAK

ÖMER FARUK TOPRAK

1920’de İstanbul’da doğdu. Öykücü Füruzan Toprak’ın kocası. Gönen İlkokulu’nu (1932), Kumkapı Ortaokulu’nu (1936), Kütahya Lisesi’ni (1941) bitirdi; İÜ Hukuk Fakültesi’ndeki yüksek öğrnimini tamamlamadı. Milli Eğitiim Bakanlığı Neşriyat Müdürlüğü’nde (1945), Petrol Ofisi’nin Ankara ve İstanbul bürolarında çalışarak emekliye ayrıldı (1972). İnkılapçı Gençlik ve Yürüyüş (18 sayı, 1941-43) dergilerini yönetti. Edebiyat hayatına, 1934’te Mektepli gazetesinde yayınlanan Zavallı Çocuk adlı yazısıyla başladı. İilk şiiri 1938’de Servetifünun / Uyanış dergisinde yer aldı. Şiir, öykü ve yazıları, Varlık, Kaynak, Dikmen, İnkılapçı Gençlik, Ataç, Forum, Pazar Postası, May, Mavi, Papirüs, Militan, Yeni edebiyat, Yeditepe, Yeni Ufaklar, Yansıma, Ant, Yeni Ortam, Politika, Türkiye Yazıları, Yön gibi dergi ve gazetelerde yayınlandı. Öykü kitapları dışında, İnsanlar (1943), Hürriyet (S. Taşer’le birlikte, 1945), Dağda Ateş Yakanlar (1955), Susan Anadolu (1966), Ay Işığı (1973), Tüm Şiirleri (1983) adlı şiir, Tuz ve Ekmek (1973) adlı roman, Duman ve Alev (1968) adlı gezi, Ömer Faruk Toprak’ın Düz Yazıları (1994), Ömer Faruk Toprak’ın Kaleminden Portreler (1999) adlı kitapları bulunan Toprak, 1979’da İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

Karşı Pencere

(Cem, İstanbul 1975; Gönen Öyküleri ve ek öykülerle birlikte yeni basımı: Kültür Bakanlığı, Ankara 2001, 25 öykü: Karşı Pencere: Fal; Açlık; Bir Kadın; Mutluluk; Yılmaz Adam; Öğretmen Selim; Karşı Pencere; Küçük Memur; Gecenin Başlangıcı ve Sonu; Gönen Öyküleri: Gönen’deki Teyzem; Elif ile Zeynep; Korku; Kamburdağ; Müftü Şevket; Sarı Köpek; Fotoğrafçının Beş Kızı; Nerede Olursan Ol Yaşamayı Sev: Tandığım İlk Yazar; Kırları Seven Öğretmen; Deniz Fenerindeki Kız; Hayriye’nin Gözlerindeki Işık; Ayşe’nin Yaşam Öyküsü; 12 Mart Öyküleri: Sıkıyönetim; Sümbül Havası; Yusuf Yaşayacak)

Gönen Öyküleri

(AbeCe, İstanbul 1979, 7 öykü: Gönen’deki Teyzem; Elif ile Zeynep; Korku; Kamburdağ; Müftü Şevket; Sarı Köpek; Fotoğrafçının Beş Kızı)