Menu
Öykücüler Sözlüğü • KERİM KORCAN

KERİM KORCAN

1918’de Aktefek köyü / Adapazarı’nda doğdu. Maddi zorluklar nedeniyle ilkokul 4. sınıfa kadar okudu. Berberlik, marangozluk, kahvecilik vb. ara işlerde çalıştı. İstanbul’da berber kalfalığı yaparken gizli örgüt kurma suçuyla tutuklandı; 141. Madde’den yargılanarak on yıla hüküm giydi (1938-48). Hapisten çıkınca askere alındı, terhisinden sonra İstanbul’da marangozluk yaptı (1952-57). Vatan Partisi’nin kurucuları arasında yer aldı (1954); parti yönetiminde yer aldığı için tutuklandı, yargılanıp, beraat etti (1959). Hayatını marangozluk, kitapçılık ve yazarlık yaparak sürdürdü. Edebiyat hayatına Sinop Cezaevi’ndeyken yazdığı yazılarla başladı. Milliyet gazetesinin röportaj yarışmasında aldığı ödülle tanındı (1962). Öykü kitapları dışışında Linç (1967), İdamlıklar (1971), Ter Adamları (1975), Dimitrof Geçiyor (1978), Patrona (1983), Ateşten Köprü (1988), Harbiye Kazanı (1989), adlı roman, Ey Gaziler (1989) adlı şiir, Capon (1990) adlı çocuk kitapları bulunan Kerim Korcan 1990’da İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

Tatar Ramazan

(Ararat, İstanbul 1969; Babil, İstanbul 2005, 9 öykü: Tatar Ramazan; Süreyya; Melkon; Çoban; Elmas; Köse; Temizlik; Hepimiz Türküz; Şükürler Olsun)

Canlı Bayraklar

(Süreç, İstanbul 1985, 14 öykü: Canlı Bayraklar; Rüzgar Uluyor; Ana; İnek Çorbası; Tosun; Bir Adam; Kadem Usta; Kaptanın Karısı; Şüpheli İnsanlar; Mürvet Hanım; Hicran; Vapurda; Gene; Gene O)

Ölüm Pusuda

(Müka Matb, İstanbul 1990, 14 öykü: Ölüm Pusuda; Gecelerin Katili; Remzi Bey; Hasret; Kuzu; Kalp Ağrısı; Minibüs Şoförü; İlginç Yolcu; Yeniden; Öldüren Alev; Topal; Yırtık; Mumçiçeği; Batsın Bu Dünya)

İdamlıklar

(Babil, İstanbul 2005, 7 öykü: Bir Gece; Şakir Ağa; Boyabatlı Emin; Ayancıklı Ömer; Resneli Yaver Bey; Onyediler; İşte Hüseyin)

Acılar Çemberi

(Esin, İstanbul 1990)