Menu
Öykücüler Sözlüğü • NERMİN BEZMEN

NERMİN BEZMEN

1954’te Antalya’da doğdu. Nevada Basic High School’u (1972), Sekreterlik Yüksek Okulu’nu (1974) bitirdi. Yoga ve resim öğretmenliği yaptı; tezhip, minyatür, kalem işi, dekoratif duvar resimleri ve tezyinatı ile uğraştı. Çeşitli zamanlarda yurtiçi ve yurt dışında resimlerini sergiledi. TRT-2’de “Ondan sonra” programını sundu. Edebiyat hayatına roman çalışmalarıyla başladı. Öykü kitabı dışında, Kurt Seyt ve Shura (1992), Kurt Seyt ve Murka (1995), Nemgene Göçmenleri (1995), Bir Gece Yolculuğu (1999) adlı roman, Zihnimin Kanatları (1995) adlı şiir, Türkuaz’a Dönüş (1996), Bir Duayenin Hatıratı –Fuat Bezmen’in Anıları- (2000) adlı derleme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Kırk Kırık Küp

(Emre Matb., İstanbul 1999, 40 öykü: O Kadın; Çocukluk Aşıkları; Uyku; Bir Türk Jigolosu; Merkepli Sanayici; Ben Sizi Zap’lerim; Çocuk Ölümü Tanımaz; Altın Hörgüçlü Deve; Bir Evliliğin Ölümü; Oğlumuz Çam Ağacı Oldu; O da Sevgi İsterdi; Buzuldan Dönen Adam; La Nuit De Sirena; Bir Eski İstanbul Masalı; Taksi Şöförü; Sizin, Benim Gibi Bir Kadın; Emanet Kaymakam; Yıldız ile Mehtap; Anne Adayı; 06:10 Hikâyeleri I; Hıçkırıklı Ekonomi; Büroda Bir Akşamüzeri; Meryem Hanım; Kadife Terlikler; Muhlis Bey; Beyaz Fil; Sahte Kral ile Hakiki Fasulya; Kuma; Tur; 06:10 Hikâyeleri II; Aşk ve Meşk; Bal Kabağı; Asex2 Mektuplar; Ümmühan; Taksim’de Bir Gece Yarısı; Salhane’de Mehtap; Con Ahmet; Firdevs Hanım; Yazarın Ölümü; Terk Bebek)