Mersin’de doğdu. Tarsus Amerikan Koleji’ni, Robert Koleji’ni bitirdi. Texas Üniversitesi’nde yüksek lisans ve doktora derecesi aldı. 1959’da girdiği ODTÜ’de, rektör yard...
1954’te doğdu. Şehirlerarası telefon santralında, bankada çalıştı. Özel bir kuruluşta muhasebe müdürlüğü yaptı. Bakırköy Kadın Kültür Evi’nin kurucuları arasında yer aldı ...
1960’ta doğdu. Edebiyat, sinema, fotoğraf ve reklamcılık öğrenimi gördü. 12 Eylül döneminde, 5,5 yıl tutuklu kaldı, özgürlüğüne kavuştuktan sonra reklamcılık yaptı, Macr...
1961’de Aydoğmuş kasabası / Keçiborlu / Isparta’da doğdu. Aydoğmuş İlkokulu’nu (1974), Isparta Ş. Ali İhsan Kalmaz Kız Lisesi’ni (1980), AnaÜ Açıköğretim Fakültesi sosyal ...
1955’te Bayburt’ta doğdu. Öykücü Sezer Ateş Ayvaz’ın kocası. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul’da tamamladı. AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Kürsüsü’nü bitirdi (1...
1937’de Gaziantep’te doğdu. Gaziantep’te Dayı Ahmet Ağa İlkokulu’nda, İstanbul’da Robert Kolej’de okudu (1958). İÜ Gazetecilik Enstitüsü’ndeki yüksek öğrenimini tamamlama...
1939’da Şereflikoçhisar / Ankara’da doğdu. asıl adı, Ülkü Alçora. Ankara Kız Lisesi’ni, DTCF Fransız Filolojisi ile Klasik Filoloji bölümlerini bitirdi. TRT Ankara rady...
1951’de Adana’da doğdu. Zübeyde Hanım Kız Meslek Lisesi’ni bitirdi (Ankara, 1969). Ankara’da memur olarak çalıştı (1973-79), İstanbul’a yerleşti. 1996’dan sonra yazı hay...
1949’da Kayseri’de doğdu. Ortaokulu bitirdi (1964). Çeşitli işlerde çalıştıktan sonra SSK Bölge Müdürlüğü memurluğundan emekliye ayrıldı (1995). Berceste ve Öncü Edebiyat...
1934’te Saskara köyü / Hanak / Kars’ta doğdu. Asıl adı Garip Tatar. Cliavuz Köy Enstitüs’nü (1957), Balıkesir Necatibey Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1964). Mardin’de ilk...
1956’da İstanbul’da doğdu. Tam adı İsmail Ümit Kıvanç. Orta öğrenimini İstanbul Erkek Lisesi’nde tamamladı. Bir süre Şişli Siyasal Bilimler Yüksek Okulu’nda okudu, İÜ Bası...
DEÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-Televizyon Bölümü’nü bitirdi. Nokta dergisinde, Cumhuriyet gazetesi İzmir Bürosu’nda muhabir olarak çalıştı. Kişisel fotoğraf sergiler...
1965’te Tire / İzmir’de doğdu. Menemen Lisesi’ni (1981), DEÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-Televizyon Bölümü’nü bitirdi (1985). Film ve reklam senaryoları yazdı, hale...
1926’da Tarsus’ta doğdu. Eeskişehir İnkılap İlkokulu’nu (1937), Konya Askeri Ortaokulu’nu (1940), Eskişehir Ticaret Lisesi’ni (1945) bitirdi. Çeşitli bankalarda memur o...
1915’de İstanbul’da doğdu. İlk ve ortaokulu Isparta’da (1927), liseyi İstanbul’da Pertevniyal Lisesi’nde (1933) okudu. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1936). Konya, Zongu...
1941’de Ankara’da doğdu. Haydarpaşa Lisesi’ni (1959), İÜ Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nü bitirdi (1964). Gülriz Sururi-Engin Cezzar Tiyatrosu, Halk Oyuncuları ve D...
1943’te İstanbul’da doğdu. Şişi 19 Mayıs İlkokulu’nu, İtalyan Lisesi’ni, İÜ İktisat Fakültesi’ni bitirdi. 1969’dan itibaren özel şirketlerde üst düzey yönetici olarak çal...
En son aranan öykücüler