Menu
Öykücüler Sözlüğü • NADİR GEZER

NADİR GEZER

1930’da İnegöl/Bursa’da doğdu. Arifiye Köy Enstitüsü’nü (1952), Gazi Eğitim Enstitüsü Fen Bölümü’nü bitirdi (1954). İngiltere’de dil eğitimi gördü (1966-68). Çeşitli illerde ilkokul öğretmenliği yaparak emekli oldu. Edebiyat hayatına, 1968’de Sorunlarımıza Işık dergisinde yayınlanan bir şiiriyle başladı. İlk öyküleri 1979’da Türk Dili dergisinde yer aldı. Deneme, öykü ve şiirleri Edebiyat ’81, Kıyı, Biçem dergileriyle, Cumhuriyet, Bursa Hakimiyet gazetelerinde cıktı. Öykü kitapları dışında, Boşluktaki Adam (1990), Aydınlığa Yürüyenler (1993) adlı roman, Yerodamdan Notlar I, Yitikler Arasında Zaman (2000) adlı deneme kitapları bulunmaktadır. Hanife Nine’den Öyküler’iyle 1981 Nevzat Üstün Öykü Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Hanife Nine’den Öyküler

(Ödül Alan Kitaplar, İstanbul 1981)

Yürüyen Gece

(Yaba, Ankara 1988, 11 öykü: Muhbir Halil; Elman Mustafa; Zeybek Ahmet; Üç Köylü; Karabacak; Acılarla Sınanıyorum; Onunla Hep Güzellikler Yarattım; Üvez Kız; Yürüyen Gece; Ömer Amca; Göçer Ayşe)

Puslu Hüzün

(Yaba, Ankara 1989, 11 öykü: Gülebe; İzgeler arasında Üçgenleşmiş İnsan Yüzleri; Gecenin Yanılsamaları; tutsak; Kirli Kara; Değişik Bir Dünya Özleminin Örselenmeleri; Puslu Hüzün; Toprak Kokusu; Kör Dünya; Bunun Başında Ne Kaynar; Kızgın Gün)

Şenlet Öğretmenin Destanı

(Güldikeni, İstanbul 2000)