Menu
Öykücüler Sözlüğü • AYŞE KULİN

AYŞE KULİN

1941’de İstanbul’da doğdu. Ankara Koleji ve Amerikan Kız Koleji’ni bitirdi. Bir süre London Scholl Economics’te okudu. Turizm dergilerinde yöneticilik, film yapımcılığı, televizyon porgramcılığı, metin yazarlığı ve muhabirlik yaptı (1978-89). Sabah, dünya, Cumhuriyet, Milliyet ve Yeni yüzyıl gazetelerinde yazdı. Öykü kitapları dışında Adı: Aylin (1997), Sevdalinka (1999), Füreya (1999), Köprü (2001), Bir Tatlı Huzur (1996), İçimde Kırmızı Bir Gül Gibi (2002), Nefes Nefese (2002), Babama (2005), bir Gün (2005) adlı populer roman ve biyografi kitapları bulunmaktadır. Foto Sabah Resimleri’yle 1996 Haldun Taner Öykü Ödülü’nü, 1997 Sait Faik Hikaye Armağanı’nı kazandı.

Öykü Kitapları:

Güneşe Dön Yüzünü

(Yazko, İstanbul 1984; Remzi, İstanbul 2000, 9 öykü: Bozkırda Susuz Büyür Çiçek; Güneşe Gön Yüzünü; Kominis Nedir?; Yoksullara Yardım; Bir Cenaze Töreni; Sami Bey’in Ruhu; Vitrinde; Bar; Bir Çekim Günü)

Foto Sabah Resimleri

(Sel, İstanbul 1996, 10 öykü: Foto Sabah Resimleri; Taş Duvardır Benim Sevdam; Duruşma; İnce Bir Hünerdir Hüzünle Yaşamak; Unutmak; Umut; Çaya Gelen Konuk; Gülizar; Sadece 1475 Kupona; Adil Düzen)

Geniş Zamanlar

(Remzi, İstanbul 1998, 6 öykü: Geniş Zamanlar; Dar Zamanlar; Son Zamanlar; Mastektomi; Çıkmaz Sokakta Yürümek; Spassibo İstanbul)

Bir Varmış Bir Yokmuş

(Everest, İstanbul 2006, 13 öykü: Annabella’nın Öyküsü; Cömert’in Öyküsü; Münir’in Öyküsü; Gülcün’ın Öyküsü; Aylin’in Öyküsü; Piyanist; Ölümün Şerefine Sıkılan Kurşun; Ada’ya Mektuplar; Sirk; Kurban; Soytarı; Kedi; Hayal)