Menu
Öykücüler Sözlüğü • HABİB BEKTAŞ

HABİB BEKTAŞ

1951’de Salihli'de doğdu. Asıl adı, Habib Tektaş’tır. Okuma-yazma öğrenecek kadar öğrenim gördü. Daha sonra çeşitli iş dallarında çalıştı. 1972’de Almanya'ya gitti, halen Almanya’da Erlangen kentinde yaşıyor. İlk şiiri Genç Şairler Antolojisi’nde yer aldı (1968). 12 Eylül darbesinin etkilerini anlatan Gül Kokusu adlı romanı Atıf Yılmaz tarafından “Eylül Fırtınası” adıyla filme çekildi (2000) Öykü kitapları dışında, Hamriyanım (1989), Gölge Kokusu (1997), Cennetin Arka Bahçesi (1999) adlı roman, Erlangen Şiirleri (1983), Adresinde Yoktur (1985), Söz’ü Yurt Edindim (1992) adlı şiir kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Kapıkule Nerde

(Derinlik, İstanbul 1983, 14 öykü: Hıdrellez; Geç mi Kaldım?; Derin Hoca’nın Suyu; Dedemin Cenneti; “Sık Dişini Hanım”; Kahve; Bayan Funcke; Milli Maç; “Sen Nesin?”; Almanya Dönüşü; Bedel; Almanya Dedikleri; Koca Nine; Yıkım)

Yorgun Ölü

(Yaba, Ankara 1989, 6 öykü: Çocuk Ağaç, insan ve Toprak, Mangal, Kardeş Kent, Te-neke Çalan Adam, Yorgun Ölü)

Meyhane Dedikleri

(İnkılap, İstanbul 1997)

Ben Öykülere İnanırım

(Can, İstanbul 2001, 30 öykü: Balkon; Deniz Çağırınca; Narçiçeği; Eskiyen Duygular; Tanınmak; Aşkın Dili; Aşk ve Ölüm; Soru; Güler; Ak Saçlı Adam; Ben Öykülere İnanırım; Göçmenlik; Bıçak; Ölümü Tanımak; Sanki Annesi; Sinekler; Horoz; Bayram; Emniyet Kemeri; Yakı; Şeytana Tapınma; Almanya Yolculuğu; Gece; Boncuk; Her Derde Deva Masal; Yanlış Yıl; Söz; Fotoğraf; Şey; ‘Yamancı Hemşehriler Haftası’)