Menu
Öykücüler Sözlüğü • TURGAY KANTÜRK

TURGAY KANTÜRK

1961’de İstanbul’da doğdu. Kartal Lisesi’ni (1980), MSÜ Tiyatro Bölümü’nü bitirdi (1991). Oyun yazarlığı ve tiyatro yönetmenliği yaptı. Eski’Z (2 sayı, 1991-92), Hamlet (1994), No (1998) dergilerinin yayın yönetmenliğini, Sel Yayıncılık’ın şiir dizisi editörlüğünü yürüttü. Halen, sahne çalışmalarını Bakırköy Belediye Tiyatrosu’nda sürdürüyor. Öykü kitabı dışında İlk Gibi (1991), Siyah Eşya (1994), Ay İçin Küçük Şeyler (1996), Öteki Sahne (1996), Göl Felaketleri (1997), Alfabe Meleği (1997), Gördüğüm Kördüğüm (1998), Alacakaranlık (1999), Seçme Şiirler (1999) adlı şiir, Tuzak Kitap: İki Şiirsel Metin (2000) adlı demene kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Hayat Siyah Ölüm Beyaz – Kısa Çok Kısa Öyküler

(Sel, İstanbul 2004, 66 öykü: Bu Kitabın İlk Öyküsü; Sessiz ve Öylece: İnci; Ölüye Gitmek; İkiz; Radyo Günleri; Gece Uçuşu; Fesleğenler; Hamam; Balık Hafızası; Bostan Korkuluğu; Ağaçlı Gece; Ayrılık; Bir Mayıs; Otel; Adamla Kadın; Kahraman; Eskiyen Ne?; Yaz ve Hiç; Uzakları Boyamak; Film Bitti; Oyunculuk Sanatı; Köpek Bakışı; Benekli Yastık; Maske; Boş ya da Dolu; Toz Almak; Sesler; O Uğursuz Kuş; Emektar Masa; Uzayan; Çorap Dediğin; Vakitsiz; Eski Süpürge; Dudak Boyası; Tamircide; Hücre; Şişeler; Sokağa Çıkmak; Çarşının Golü; Küçük Bir Soruşturma; Herkes Gibi; Bir Bardak Su; Son Bulmaca; Hesapsız; Arka Kapak Yazısı; Renkli-Türkçe: Tavşan Kanı; Kefenli Kek; Mürekkep Lekesi, Limon Küfü; Ağaç Çıplak; Düş Yastığı; Dikkat Boyalı!; Renksiz; Bir Çeşitleme: Diken; Yaprak; Mum; Poetika; Geçmeyen; Temmuz ve Kül; Yayıncı; Buz; Yazılmış Yazar Halleri: Genç Yazarın Sabuklamaları; Öykücü; Yalvaç Yazar; Yaşlı Yazarın Sabuklamaları; Bu Kitabın Son Öyküsü)