Menu
Öykücüler Sözlüğü • HASAN ALİ TOPTAŞ

HASAN ALİ TOPTAŞ

1958’de Çal / Denizli’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Baklan’da tamamladı. Çal Lisesi’ni bitirdi (1976). Uşka Meslek Yüksek okulu’ndaki yükseköğrenimini tamamlamadı. Çivril ve Sincan vergi dairelerinde memur (1981-1996) olarak çalıştı. Halen Sincan’da Hazine Avukatlığı memurluğu yapıyor. Edebiyat hayatına, 1983’te Denizli gazetesinde yayınlanan Bayram Şekeri adlı öyküsüyle başladı. Öykü ve şiirleri Dönem, İmece, Varlık ve Yazıt dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında, Sonsuzluğa Nokta (1993), Gölgesizler (1995), Kayıp Hayaller Kitabı (1996), Bin Hüzünlü Yaz (1998), Uykuların Doğusu (2005) adlı roman, Ben Bir Gürgen Dalıyım (1993) adlı çocuk romanı, Yalnızlıklar (1993) adlı şiir kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Bir Gülüşün Kimliği

(İz, Ankara 1987, 13 öykü: Bir Gülüşün Kimliği; Çiğdem Yürekli Reşat; Rüştü Adlı Bir Karınca; İçimdeki Orkestra; Herkes Gibi Safa Bey; Islığımda Gül İzi; Boz Atlı Hızır; Düş Yor-gunu; Bu Kent Köyden Küçük; Şüphesiz Bir Şüpheli; Acıya Demir Atmak; Yeryüzünde Bir Kerem; Ah Minik Kuşum)

Yoklar Fısıltısı

(Yazıt, Ankara 1990; İş Bankası, İstanbul 2003, 8 öykü: Yabu; Çİft Çizgi; Karanlık Beyaz; Av; Dünya Bir Gülnida; Sabah Karanlığı; Sümbüller Sen Kokar; Herkes Gibi Safa Bey)

Ölü Zaman Gezginleri

(Çankaya Belediyesi, Ankara 1993; İş Bankası, İstanbul 2003, 16 öykü: Ölü Zaman Gezginleri: Balkon; Zaman Kimi Zaman; Şarap Lekesi; Gökyüzü; Org; Korkuyla Yaralı Dört Keklik; Ölü Zaman Gezginleri; Nerdesin Gringo; Yoklar Fısıltısı: Yabu; Çİft Çizgi; Karanlık Beyaz; Av; Dünya Bir Gülnida; Sabah Karanlığı; Sümbüller Sen Kokar; Herkes Gibi Safa Bey)