Menu
Öykücüler Sözlüğü • METİN ÖNAL MENGÜŞOĞLU

METİN ÖNAL MENGÜŞOĞLU

1947’de Elazığ’da doğdu. Tam adı Metin Önal. İzzettin Hanefi imzasını da kullandı. İlk ve orta öğrenimini Diyarbakır ve Malatya’da tamamladı. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1978). Dal ve Çile (Malatya, 3’er sayı-1963-64) dergisi ile Kelime dergisini yayınladı ve yönetti (16 sayı, İstanbul 1973-Bursa 1986). Halen Bursa’da ticaretle uğraşıyor. Edebiyat hayatına 1964’te Yeni İstiklal’de yayınlanan “Unutmak” adlı şiiriyle başladı. Şiir, öykü ve yazıları Türk Yurdu, Hareket, Aylık Dergi, Varide, İstibas, Umran ve Haksöz dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Ben Asyalı Bir Ozan (1983), Çamurlu Bir Irmak (1989), Hayatımın Bahanesi (1994), Sevda Söze Dönüşmez (1998) adlı şiir, Yerler Mühürlendi (1996) adlı roman, Ağabeyime Mektuplar (1995), Düşünmek Farzdır (1995), Kimliğin Fotoğrafsız Yaprağı (1998), Havada Bulut Var (1999) adlı deneme, Harput Şehrengizi (2000) adlı inceleme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Gavur Kayırıcılar

(Kelime, İstanbul 1973, 9 öykü: Ağabeyimin Dönüşü; Âşık Ahmet; Dindarlık Zamanları; Düş Çemberleri; Benim Oğullarım; Güzel Güzel Erirken; Arkamdan ağlayacak; Taha’nın Rızkını Kim Verecek; Gâvur Kayırıcılar; Lütfen Çocukları Öldürmeyiniz)

Dr S

(Kelime, Konya 1987, 7 öykü: Naciye; Güzel Konular Ticarethanesi; Dr. S. Kuşatma Altında; Dr. S’nin Not Defterinden; Dr. S’nin İtirafları; Kağıttan Yapılmış Ayı Yavrusu ile Dr. S’nin Küçük Ye-ğeni; Dr. S. Tehlikeli Dönemeçte)

İstanbul Hikayeleri

(İlke, İstanbul 2004, 13 öykü: Harita Kırığı; Beyaz Çikolata; Yüzü Yaralı Kız; Hamabaşı Ramazan; Are You a Muslim; Sokrat Penceresi; Sokak Senaryosu; Çatal Yürekli Yiğitler; Mahrum; Park Otel’den Denize Bakmak; Memedin Sapsız Baltası; Limon Ağacım; Türk Filmi)