1937’de Çırakman köyü/Samsun’da doğdu. Akpınar Köy Enstitüsü’nü bitirdikten sonra uzun süre öğretmenlik yaptı. Samsun’da Çırakman gazetesini çıkardı (aylık, 12 sayı, 1965...
1961’de Ankara’da doğdu. Akagündüz İlkokulu’nu (1973), Gülveren Lisesi’ni (1979), GÜ Basın Yayın Yüksek Okulu’nu (1987) bitirdi. Kastamonu’da memur olarak çalıştı (1980-8...
1967’de Hakkari’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. İTÜ İnşaat Mühendisliği Fakültesi’ndeki öğrenimini yarıda bıraktı. 1978-85 arasında lisanslı olarak...
1937’de Yenice köyü/Adana’da doğdu. Asıl adı, Yılmaz Pütün. İlk ve orta öğrenimini Adana’da tamamladı. Pamuk işçisi, muhasebeci olarak çalıştı; kimi film şirketlerinin böl...
1936’da İstanbul’da doğdu. Diyarbakır Lisesi’ni(1955), AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi (1960). ABD’de yüksek lisans, İÜ’nde doktora yaptı. Bankada müfettiş yar...
1961’de Diyarbakır’da doğdu. Diyarbakır Lisesi’ni bitirdi (1979). Çeşitli ajanslarda muhabir, temsilci ve müdür olarak çalıştı. kitapçılık ve editörlük yaptı. 12 Eylül ...
1965’te İstanbul’da doğdu. Bakırköy Ticaret Lisesi’ni bitirdi (1986). Banka memurluğu ve muhasebecilik yaptı. Kitabevinde ve bir sigorta şirketinde çalışarak emekli old...
1952’de Emirdağ / Afyon’da doğdu. İlk ve ortaokulu Emirdağ’da okudu. Çankırı Astsubay Sınıf Hazırlık Okulu’nu, Bursa Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü bitirdi. Astsubay ...
1969’da Iğdır’da doğdu. UÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun oldu (1993). 1988’de Bursa’ya yerleşti. Bilgi-iletişim sistemler...
1937’de Karaman’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Kayseri ve Bursa’da tamamladı. AÜ İlahiyat Fakültesi’ni bitirdi (1962). Elazığ, Balıkesir, Amasya ve İznik liselerinde ö...
1930’da Gümüşhane’de doğdu. İÜ Jeoloji Bölümü’nü bitirdi. Uzun yıllar petrol alanında çalıştı.
1940’ta İzmir’de doğdu. Orta öğrenimini İzmir’de tamamladı (1957). Sümerbank bursuyla Stuttgart Üniversitesi’nde kimya bölümünü bitirdi (1966); aynı üniversitenin Edebi B...
1957’de Adana’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Adana’da tamamladı, İstanbul Yüksek İslâm Enstitüsü’nü bitirdi. Öyküleri İkindi Yazıları, Mavera, Yeni Sıla, Hece ve Hece ...
1962’de İstanbul’da doğdu. İlk ve ortaokulu Erenköy ve Göztepe’de okudu. Şah Rıza Pehlevi Lisesi’ni, İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi; aynı bölümde yüksek l...
1909’da Trabzon’da doğdu. Çağlayan imzasını da kullandı. İstanbul Ticaret Lisesi’ni ve Yüksek Ticaret Okulu’nu bitirdi (1934). Uzun süre gümrük müfettişliği yaptı. Türkiy...
En son aranan öykücüler